استاندار کرمان خبر داد :

هیچ کنسرتی در دولت یازدهم لغو نشد

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۱۵:۱۱:۳۷
کد خبر: ۶۴۷۵۵۱
هیچ کنسرتی در دولت یازدهم  لغو نشد
استاندار کرمان با تأکید بر این‌که سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی‌یابد، مگر این‌که خودشان بخواهند، گفت: امروز برای توسعه و آبادانی استان همه مردم باید پای کار بیاند و به جای گوشه‌نشینی، وارد میدان عمل شده و مطالبه‌گری کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا،«علیرضا رزم‌حسینی» در نشست با اعضای کارگروه مشاورین جوان، برگزاری جلسات مفید و دارای خروجی موثر را مورد تأکید قرار داد و  گفت : بحث جانشین‌پروری در نخستین روزهای آغاز بکار دولت در استان کرمان مطرح شد اما به‌علت برخی مسائل قانونی متوقف شد.

وی از آمادگی استان برای شناسایی و مسئولیت دادن به جوانان شاغل در دستگاه‌های اجرایی که دارای پتانسیل مسئولیت‌پذیری هستند، خبر داد و خاطرنشان کرد: جوانان درون دستگاه‌های اجرایی را می‌توان در راستای طرح جانشین‌پروری ارتقاء بخشید و در حوزه مدیریتی بکار گرفت که نمونه عملی آن مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان می‌باشد.

استاندار کرمان با تأکید بر این‌که در صورت لزوم در جهت اعتلای فرهنگی و اقتصادی استان آمادگی داریم تا هزینه پرداخت کنیم، تصریح کرد: کانال تلگرامی «در کنار استاندار» با بیش از 5000 عضو، بدون هزینه دولتی و کاملاً مردمی، معنای واقعی منشور حقوق شهروندی است که در سراسر استان کرمان راه‌اندازی شده و مطالبات مردمی از این طریق پیگیری و برطرف می‌شوند.

رزم‌حسینی با اشاره به این‌که همواره از اتاق بازرگانی کرمان درخواست شده است تا در رابطه با برگزاری دوره‌های کارآفرینی و آموزش کسب و کار فعال تر عمل کند، گفت: پارک‌های علم و فناوری در سایر استان‌ها مستقل عمل می‌کنند که در این راستا می‌کوشیم تا با مستقل کردن پارک علم و فناوری استان، تحولی اساسی در این حوزه پدید بیاوریم.

استاندار کرمان با اشاره به این‌که باید اطلاع‌رسانی مناسب‌تری از فعالیت‌های دولت به مردم صورت گیرد، افزود: طرح‌های ابتکاری خوبی در اداره کل روابط عمومی استانداری کرمان به مرحله اجرا در آمده است هم‌چنان این اداره‌کل از طرح‌های نوگرایانه استقبال می‌کند.

رزم‌حسینی با تأکید بر این‌که اطلاع‌رسانی با تبلیغ از افراد متفاوت است، خاطرنشان کرد: بسیاری از اقدامات دولت در استان کرمان از قبیل اسناد امنیت غذایی، طرح نجات، طرح همیاران آب، طرح مثلث توسعه اقتصادی و ... کارهایی بود که به سختی انجام شد اما اطلاع‌رسانی در سطح مطلوب صورت نگرفت.

وی با اشاره به این‌که طرح مثلث توسعه اقتصادی به خوبی تبیین نشد و هیچ فردی به جز آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به اهداف و ثمرات آن پی نبرد، یادآورشد: یکی از توفیقات آیت الله سید یحیی جعفری نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان این بود که بر امور مختلف نظارت داشتند و به جای دخالت، مسئولان را راهنمایی می کردند.

استاندار کرمان با تأکید بر این‌که به ابزار هنر و رسانه برای توسعه اعتقاد و باور قلبی دارم، تصریح کرد: تحولات اساسی با همکاری معین‌های اقتصادی در استان کرمان ایجاد شده است که نمونه آن احداث فرودگاه شهداد و فرود یک فروند هواپیمای مسافربری است که این تحولات با گستره وسیع‌تری ادامه خواهد یافت.

رزم‌حسینی با تبیین الگوی اقتصاد مقاومتی و ثمرات این طرح در شهرستان قلعه گنج، گفت: مملکت را می‌توان ساخت و تا به امروز همچون رزمنده‌ای در میدان فتح عمل کرده‌ایم که بدون مهمات برای توسعه و آبادانی این استان می‌جنگد.

وی با گلایه از اصحاب هنر که علیرغم برگزاری چهار نشست، حتی یک طرح و ایده به استانداری ارائه نکرده‌اند، افزود: طی چهار سال دولت تدبیر و امید در استان کرمان حتی یک کنسرت لغو نشد و بیشترین برنامه‌های فرهنگی و هنری در کرمان برگزار شد.

استاندار کرمان با اشاره به برگزاری بیش از 400 میتینگ سیاسی در استان کرمان طی چهار سال گذشته بدون هیچ گونه نزاع و درگیری، یادآورشد: سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی یابد، مگر این‌که خودشان بخواهند، امروز برای توسعه و آبادانی استان همه مردم باید پای کار بیاند و به جای گوشه‌نشینی، وارد میدان عمل شده و مطالبه‌گری کنند.

رزم‌حسینی با اشاره به سخنرانی آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که استان کرمان، ظرفیت و پتانسیل‌های فراوانی دارد، تصریح کرد: پس از چهار دهه خطابت جمعه توسط آیت الله جعفری، سبک جعفریه باید در استان کرمان نهادینه شود، با این باور که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مربوط به یک گروه و طیف خاص نیست و همه آحاد مردم را زیر چتر حمایت قرار می‌دهد.

 

نظر شما