فعالیت ۳۲ هزار تکواندو کار در استان/ بزرگترین حامی ما اداره کل ورزش و جوانان است

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۱۵:۴۱:۴۴
کد خبر: ۶۴۷۵۷۸
فعالیت ۳۲ هزار تکواندو کار در استان/ بزرگترین حامی ما اداره کل ورزش و جوانان است
رئیس هیات تکواندو خراسان رضوی گفت: با توجه به وسعت جمعیت آماری فعال در رشته ورزشی تکواندو بباید خانه تکواندو در استان راه اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حسین حسین زاده ظهر امروز در نشست خبری هیات تکواندو که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نفر جامعه اماری یکی از بزرگترین هیات های استان هستیم از این تعداد حداقل ۱۵ هزار نفر فعالیت مداوم، رسمی و حرفه ای دارند.ارتقا جایگاه ایتان یکی از اهداف ما بود که امسال محقق شد و ما به جمع ۱۰ هیات برتر کشور رسیدیم.

وی افزود: برگزاری مسابقات امید قهرمانی کشور مهمترین رویداد کشوری ما در سال جاری است که در بهمن ماه برگزار می‌شود.یکی از رویدادهایی که از آن ها غفلت می شده برگزاری لیگهای تکواتدو در مقاطع مختلف بوده است اما امسال نسبت به این موضوع توجه ویژه نشان داده شد در تمامی رده های سنی لیگ های سنی برگزار شد و سال بعد این لیگ ها در فضای گسترده تری برگزار خواهد شد.

حسین زاده خاطرنشان کرد: با توجه به جذابیت هایی که  تکواندو دارد بخصوص برای جوانان و نوجوانان ما میتوانیم برای همگانی کردن این رشته تلاش کنیم.ما جز رشته های نادری هستیم که آقایان و بانوان نداریم در کنار اینکه بانوان میتوانند به راحتی در این رشته فعالیت گنند ماهم تلاش کرده ایم اعتبارات و زیرساخت ها به صورت مساوی  در دو بخش آقایان و بانوان تقسیم می شود.در حال حاضر اردوهای جوانان و نوجوانان به صورت مداوم در سبک ها و رده های سنی در حال برگزاری است و به صورت ویژه ما به اردو های آماده سازی تاکید داریم.

رئیس هیات تکواندو خراسان رضوی تصریح  کرد: در سال گذشته به تمامی شهرستان های استان سرکشی داشتبم جز سرخس و کلات زیرا زیرساختی در رشته تکواندو نداشته اند.در تلاش هستیم تا جام باشگاه های جهان را با مشارکت و حض ر پرشور باشگاه های شهرستان ها برگزار کنیم.پیشکسوتان در هیات مورد تقدیر قرار گرفته اند ما باید برای ارج نهادن جایگاه این عزیزان تلاش کنیم.

وی ادامه داد: در بخش آموزش امسال ۶ دوره مربیگیری و داوری را میزبان هستیم اما تلاش داریم این تعداد دوره های ملی افزایش داشته باشد.همچنین اعزام مدرس و مربیان و داوران به استان های دیگر به صورت مداوم انجام شده است.پایگاه سنجش تکواندو در هیات راه اندازی شده و از طریق این پایگاه اطلاعات دقیق ورزشکاران و مربیان جمع آوری می شود.رتبه ما در پومسه کشور بالای ۱۰ بود اما با تلاشی که انجام شد باشگاه های ما در مسابقات و لیگ های کشوری بین ۳ تیم برتر قرار گرفته اند.

حسین زاده افزود: هیات خراسان رضوی در بین استان های کشور رکورد تیم داری را دارد و به صورت مستقیم ۱۲ تیم لیگ برتری را در تکواندو حمایت می کند.هدف ما از برگزاری مسابقات امید و کسب این میزبانی ایجاد پویایی در جامعه تکواندو استان است ما پس از ۱۵ سال یک رویداد ملی تکواندو را در مشهد میزبانی کنیم.

وی عنوان کرد: در بخش نظارت و صدور احکامی جدیت وجود دار و با کمک فدراسیون نظارت بر صدور احکام افزایش یافته است اما تنها ۱۵۶ باشگاه در سایت فدراسیون به ثبت رسیده که ۱۵۴ باشگاه متعلق به مشهد است این تعداد نسبت به باشگاه های فعال در سطح استان بسیار پایین است.

رئیس هیات تکواندو خراسان رضوی تاکید کرد:هدف ما تعانل بسیار نزدیک و همکاری مداوم با دستگاه ها و نهادهای اجرایی است. اداره کل ورزش و جوانان در سطح بسیار بالایی با ما تعامل دار و اداره کل به بهترین شکل ممکن حامی ما است.

نظر شما