برپایی شب‎های آیینی فرهنگی "ضیافت جنوب" در اهواز

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۱۶:۰۶:۲۱
کد خبر: ۶۴۷۵۹۰
هم‌زمان با ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، جشنواره فرهنگی ـ آیینی "شب‎های ضیافت جنوب" آغاز به کار کرده و در حال برگزاری است.

به گزارش برنا از اهواز، این جشنواره با موضوعات خوراکی‌های محلی شامل پیش‎غذا، غذاهای محلی، شیرینی و نان محلی، نوشیدنی چای و قهوه، صنایع دستی و آداب و رسوم مردم خوزستان از پانزدهم آذرماه آغاز و تا 20 همین ماه ه رشب از ساعت 18 تا 23 در اهواز  (پهلوان شرقی، ساحل شرقی کارون، جنب پل علی‎ابن مهزیار، جزیره گردشگری) درحال برگزاری است.

این جشنواره توسط بخش خصوصی و  با همکاری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، اداره‎کل ارشاد اسلامی استان، شهرداری اهواز و تعدادی از هنرمندان استان در حال برگزاری است.

شب‌های آیینی _ فرهنگی ضیافت جنوب، شامل سه بخش اصلی غذا (ضیافت جنوب)، صنایع دستی (هنردستان جنوب)  و آداب و رسوم (آیین ضیافت جنوب) و نیز بخش‎های جنبی همچون موسیقی زنده، اجرای نمایش محیطی، برگزاری کارگاه نقاشی، برپایی نمایشگاه عکس و نمایشگاه گل و گیاه خانگی است.

در بخش "ضیافت جنوب"، غذاهای بومی استان پخته و با آداب خاص به نمایش گذاشته می‎شوند.

در کنار غذای اصلی، پیش‎غذا، دسر، شیرینی و نان محلی نیز قرار دارد.

همچنین در بخش نوشیدنی، پذیرایی با چای و قهوه همراه با معرفی آداب و رسوم تهیه و نحوه نوشیدن آن، انجام می‎شود که این بخش با مدیریت سرآشپز و کارکنان رستوران سنتی قصر ضیافت اهواز انجام می‎شود.

در بخش "هنردستان جنوب"، بخشی از صنایع دستی استان معرفی و به نمایش گذاشته می‎شوند. در این بخش صنعتگرانی در زمینه‎های ظروف، البسه محلی، زیورآلات، معرق‎کاری و حصیربافی حضور دارند.

بخش "آیین ضیافت جنوب" نیز  با برپایی دو سیاه چادر به معرفی آداب و رسوم اقوام می‌پردازد.

اجرای موسیقی سنتی و محلی از جمله علوانیه و اجرای نمایش آیینی چوبیه از جمله برنامه‎های این بخش است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز