"هادی چگنی " در نشست خبری :

توجه ویژه به محیط زیست و مقابله با آلودگی و ریزگردها در لایحه بودجه ۹۷ / وضعیت بودجه لرستان در سال ۹۷ افزایش پیدا کرده است

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۲:۳۶:۴۷
کد خبر: ۶۴۷۹۲۸
توجه ویژه به محیط زیست و مقابله با آلودگی و ریزگردها در لایحه بودجه ۹۷  / وضعیت بودجه لرستان در سال ۹۷ افزایش پیدا کرده است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان در نشست خبری با خبرنگاران گفت:لایحه بودجه 97 نسبت به بودجه سنوات قبل متفاوت بوده و با دقت بیشتر و کار کارشناسی در راستای حل مشکلات اساسی جامعه تدوین گردیده است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛علی هادی چگنی درنشست با اصحاب رسانه استان  اظهارکرد: از ویژگی های مهم لایحه بودجه اصلاح ساختاری درست  است که در تدوین بودجه صورت گرفته که در این راستا بودجه ریزی بر مبنای عملکرد و شفافیت در بودجه و انضباط بودجه ای انجام گرفته است به گونه ای که تعداد زیادی از ردیف های متفرقه که ضرروت نداشتند در بودجه حذف گردیده و همچنین به استان ها، اختیارات و اعتبارات بیشتری داده شده، به گونه ای که بودجه هزینه استان ها از حدود 4 درصد به حدود 24 درصد و بودجه تملک استانی به بیش از 30 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه توجه ویژه به تولید و اشتغال از طریق اشتغال فراگیر، اشتغال روستایی و عشایری، اشتغال حمایتی با اختصاص یارانه سود تسهیلات در لایحه بودجه صورت گرفته است ،افزود: همچنین مشارکت عمومی و خصوصی و توجه ویژه به صادرات غیر نفتی از دیگر ویژگی های مهم در لایحه بودجه است که در راستای تولید اشتغال می باشد.

هادی چگنی خاطر نشان کرد:  توجه ویژه به عدالت اجتماعی از طریق تلاش برای حذف فقر مطلق و تلاش برای بهبود بهداشت و سلامت مردم جامعه از دیگر ویژگی های بارز لایحه بودجه است که در این راستا پیش بینی گردیده یارانه بالغ بر 34 میلیون نفر که نیازمند یارانه نیستند و رقم آن بالغ بر 19 هزار میلیارد تومان است، حذف گردد و این مبلغ صرفا برای دادن   یارانه بیشتر به نیازمندان از جمله پشت نوبتی های، کمیته امداد حضرت امام(ره) و بهزیستی وسایر اقشار نیازمند کمک، پرداخت گردد و باقی مانده آن نیز صرف بهبود و بهداشت و سلامت مردم جامعه شود.

وی تصریح کرد: دولت بر اساس لایحه بودجه هیچ رقمی از مبلغ را صرف بودجه هزینه ای یا تملک دارایی سرمایه ای( عمرانی) نمی نماید.

هادی چگنی گفت:: در لایحه بودجه توجه ویژه ای به آب از طریق بهره وری آن، حمل ونقل ریلی و عمومی و همچنین محیط زیست و مقابله با آلودگی و ریزگردها که  از مشکلات استان لرستان نیز هست صورت گرفته و توجه به مسکن و بافت های فرسوده که زلزله های اخیر نشان داده بایستی در اولویت قرار بگیرد شده است.

وی با بیان اینکه رسانه ها فضای لازم برای تصویب و اجرای لایحه بودجه را  مهیا کنند ،اضافه کرد: این لایحه چنانچه تصویب شود خیلی از مشکلات کشور را حل خواهد کرد .

هادی چگنی بیان کرد: ایجاد ۹۸۰ هزار فرصت شغلی از دیگر محورهای لایحه بودجه ۹۷ بوده که بیشترین سهم اشتغال کشور در لایحه بودجه به بخش صنعت اختصاص پیداکرده است.

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات پروژه‌های مشارکتی و عمومی و کاهش فقر مطلق از دیگر اولویت‌های بودجه سال ۹۷ است ،اظهار کرد:  با توجه به پیگیری‌ها صورت گرفته توسط  مدیریت ارشد لرستان و دستگاه‌های اجرایی  برای گرفتن سهم لرستان،وضعیت بودجه لرستان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ افزایش پیداکرده است.

رییس سازمان برنامه وبودجه استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شورای دانا در راستای برنامه‌ریزی برای سیاست‌گذاری توسعه استان و هماهنگ کردن فعالیت‌ها در استان و جهت‌دهی به بحث‌ سرمایگذاری  در استان ایجاد شده است ،خاطر نشان کرد:پیگیری برای تحقق مطالبات لرستان  از اهداف شورای راهبردی توسعه لرستان یا شورای دانا است .

وی تاکید کرد: با توجه به عدم همکاری وزارت نیرو برای افزایش تخصیص آب لرستان توسط شورای دانا پیگیر این مطالبه مردم لرستان خواهیم بود.

علی هادی چگنی یادآورشد:  ایجاد همدلی و هم‌افزایی بین  نیروهای مؤثر استان درجهت توسعه لرستان  هدف اصلی تشکیل شورای دانا است .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما