استاندار مرکزی:

در دانشگا‌ه‌های استان ؛ باید از تهدید کاهش دانشجو به فرصت بهره برد

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۲:۵۲:۵۰
کد خبر: ۶۴۷۹۶۴
در دانشگا‌ه‌های استان ؛ باید از تهدید کاهش دانشجو به فرصت بهره برد
استاندار مرکزی بر لزوم مدیریت و تعدیل فضاهای آموزشی مازاد و راکد استان مرکزی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سید علی آقازاده در دوازدهمین نشست شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان مرکزی ضمن گرامیداشت روز دانشجو بر توسعه فضای مطلوب دانشگاهی و برگزاری تریبون‌های آزاد در طول سال جهت طرح مطالبات دانشجویی و دریافت پاسخ مناسب و لازم از سوی مسئولان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه فضای دانشگاه‌های استان در مقایسه با سال‌های گذشته بهبود یافته است، اما باید هر روز بهتر و کامل‌تر شود و این امر تلاش بیشتر مجموعه مدیریتی دانشگاه را می‌طلبد، گفت: دانشجویان باید در فضای داخل و خارج از دانشگاه احساس امنیت کنند و قطعا ایجاد فرصتی برای طرح مباحث از سوی دانشجویان زمینه توسعه و پیشرفت را فراهم می کند و در بخش‌های مختلف سیاسی، علمی، پژوهشی و اجتماعی مثمرثمر خواهد بود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: طی 5 سال گذشته با کاهش شدید جمعیت دانشجویی استان مواجه هستیم که البته این امر مبتلا به کشور است و قطعا با توجه به جمعیت کنونی مقطع متوسطه در کشور در سال‌های آتی نیز کاهش جمعیت دانشگاهی متصور است که البته کاهش 40 درصدی این جمعیت نگران‌کننده است.

وی با تاکید بر اینکه این تهدید را می‌توان فرصت تلقی کرد، افزود: عمده کاهش جمعیت در دانشگاه آزاد اسلامی رخ داده است و این امر منجر به راکد ماندن برخی از ساختمان‌های این دانشگاه شده است که می‌توان تعدیل مناسبی در فضای آموزشی راکد استان با برنامه‌ریزی کارشناسی شده انجام داد.

آقازداه عنوان کرد: به عنوان مثال در حال حاضر پارک علم و فناوری استان مرکزی با محدودیت‌های شدید فضایی برای استقرار 150 شرکت خود مواجه است که می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق از این تهدید ایجاد شده در کاهش جمعیت دانشجویی و راکد ماندن فضای آموزشی جهت فرصت و رفع نیازهای فضای برخی دستگاه‌ها و نهادها مانند پارک علم و فناوری اقدام کرد.

وی اضافه کرد: حتی می‌توان از این فضای راکد فعلی جهت توسعه جذب دانشجوی خارجی بهره‌مند شد و تعدیل فضای آموزشی مازاد را به انجام رساند.

استاندار مرکزی بر ضرورت حرکت توامان علم و عمل تاکید کرد و با اشاره به استفاده دانشگاه اراک از انرژی‌های خورشید گفت: دانشگاه‌های استان مرکزی باید به سمت دانشگاه‌های سبز شدن حرکت کنند.

وی با تاکید بر برگزاری جلسات دانشگاهی در فواصل زمانی کوتاه عنوان کرد: لازم است که موارد و مشکلات دانشگاه‌ها در جلسات به صورت جزئی‌تر مطرح و بررسی شود و قطعا با توجه به تنگناهای مالی دانشگاه‌های استان با وزارت علوم مکاتباتی انجام خواهد گرفت چراکه استان مرکزی استانی دانشگاهی است و باید نظر وزارت علوم را جهت رفع مشکلات جلب کرد.

آقازاده خواستار برگزاری جلساتی خاص برای رفع مشکلات دانشگاه‌های استان همچون دانشگاه فرهنگیان و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی شد و افزود: در جلسات دانشگاهی باید کلیه روسای دانشگاه‌های استان حاضر باشند متاسفانه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی امروز غایب این نشست است درصورتی که سهم و جایگاه بالایی در جامعه دانشگاهی استان دارد و باید فعال‌تر عمل کنند.

در این نشست روسای دانشگاه‌های استان با اشاره به وضعیت کنونی دانشگاه‌ها مباحث و مشکلات خود را مطرح کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز