فرماندار مشهد در واکنش به جمع‌آوری حفاظ‌های بی.آر.تی توسط پلیس مطرح کرد؛

اقدام پلیس راهور خلاف قانون است و باید متوقف شود

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۴:۱۷:۰۷
کد خبر: ۶۴۸۰۰۷
اقدام پلیس راهور خلاف قانون است و باید متوقف شود
فرماندار مشهد با اظهار تعجب از عملکرد پلیس راهور مبنی بر جمع‌آوری حفاظ‌های خط 3 بی.آر.تی مشهد، گفت: اگر نیروی انتظامی اقدام به جمع‌آوری حفاظ‌های خط 3 بی.آر.تی کرده است کاری خلاف قانون و مقررات و بدون اطلاع و هماهنگی است و باید متوقف شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدرحیم نوروزیان درباره جمع‌آوری حفاظ‌های خطوط بی.آر.تی حدفاصل چهار راه میدان بار تا میدان توحید، گفت: شورای همتا یعنی شورای ترافیک استان درحدود 3 سال پیش مصوبه‌ای مبنی بر احداث خطوط ویژه اتوبوس بی.آر.تی در خیابان امام رضا(ع)، خیابان طبرسی و خیابان قرنی داشته و مسیر 33 بی.آر.تی خیابان قرنی نیز جزو همین مصوبه بوده که تا به امسال اجرا نشده بود.

وی با اشاره به مطالبات مردم درحوزه آلودگی هوا و مسئله حمل ونقل و ترافیک، ادامه داد: ما از ناحیه وزارت کشور زیر سوال بودیم که با توجه به دریافت مصوبه به مدت سه سال چرا خط 3 بی آرتی اجرا نمی‌شود، لذا شهرداری و واحدهای زیر مجموعه آن که شامل سازمان ترافیک و اتوبوسرانی است در ماه جاری پای کار آمده تا این کار هرچه سریع‌تر انجام شود.

فرماندار مشهد درباره جریان اجرایی شدن این مصوبه گفت: این تبصره در شورای ترافیک شهرستان مجددا مطرح شد و مسائلی مثل کم و کیف اجرایی شدن پروژه و نارضایتی کسبه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد شهردار مشهد مطابق با مصوبه شورای ترافیک شهرستان پارکینگ‌هایی را برای این مسیر در نظر گرفته و همزمان با احداث مسیر 3 بی.آر.تی پارکینگ‌ها نیز ساخته شود.

نوروزیان اشاره‌ای نیز به آلودگی هوای مشهد داشت واظهار کرد: در مسیر 3 بی.آر.تی هر دو دقیقه یک اتوبوس شهروندان را به سمت حرم مطهر منتقل می‌کند و هدف ما از انجام این کار توسعه استفاده از حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا به عنوان معضل اساسی شهر، است.

وی با اظهار تعجب از عملکرد پلیس راهور مبنی بر جمع‌آوری حفاظ‌های خط 3 بی.آر.تی مشهد، گفت: یکی از اعضای حاضر در جلسه شورای ترافیک استان پلیس راهور است لذا اگر نیروی انتظامی اقدام به جمع‌آوری حفاظ‌های خط 3 بی.آر.تی کرده است کاری خلاف قانون و مقررات و بدون اطلاع و هماهنگی است و بایستی که کارش را متوقف کند.

فرماندار مشهد ادامه داد: ما نمی‌توانیم مسائل ترافیکی و مشکلات آلودگی هوای مشهد را با وضع موجود رها کرده و با جان مردم بازی کنیم و از جمله تصمیماتی که برای رفع این معضلات گرفته شده، احداث خط 3 بی آرتی بوده است و پلیس راهور نیز در صورت داشتن نظر می‌تواند نظرات خود را در جلسات کارشناسی شورای ترافیک استان مطرح کند و یک طرفه وارد عمل شدن منطقی، عقلانی و قانونی نیست.

نوروزیان اظهار کرد: درکشور برای هرکاری سازو کاری وجود دارد و نمی‌توان از مسیر شخصی تصمیم‌گیری کرد، برای احداث خط 3 بی.آر.تی باتوجه به آنکه برخی کسبه دچار زحمت می‌شوند اما باید منافع عموم مردم را در نظر بگیریم و برای رفع مشکلات و رفاه حال کسبه نیز پارکینگ‌هایی در حال آماده سازی است .

وی در پایان تاکید کرد این موضوع را پیگیری می‌کنیم و حتما متوقف خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز