استاندار قزوین تاکید کرد:

لزوم تسریع در تکمیل و تجهیز بیمارستان ۶۴تختخوابی آبیک

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۳:۳۲:۴۳
کد خبر: ۶۴۸۰۱۰
لزوم تسریع در تکمیل و تجهیز بیمارستان ۶۴تختخوابی آبیک
استاندار قزوین بر لزوم تسریع در تکمیل و تجهیز بیمارستان 64تختخوابی آبیک با توجه به نیاز مردم و موقعیت این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین در دیدار با سرپرست فرمانداری آبیک و جمعی از دست اندرکاران ساخت بیمارستان 64تختخوابی این شهر با تاکید بر لزوم تسریع در تکمیل و تجهیز این بیمارستان افزود: این بیمارستان مصوبه وزارت بهداشت برای احداث را از سالهای قبل دارد و باید بدون هیچ نگرانی در تجهیز و بهره برداری از آن اقدام کرد.

وی اظهار کرد: در سال های گذشته برای ساخت این بیمارستان در شهرستان آبیک اقدام شده ولی بدون رعایت استانداردهای لازم این طرح نیمه کاره رها شده است.

استاندار قزوین گفت: ما متعهد هستیم این بیمارستان را به بهره برداری برسانیم و باید خیر این طرح بدون هیچ نگرانی و دغدغه ای برای اتمام آن اقدام کند.

وی ادامه داد: بایدهرچه سریع تر استانداردها و نقشه های لازم برای شروع پروژه تهیه شوند و می توان با بهره گیری از ظرفیت خیران دیگر برای تکمیل زودتر آن اقدام کرد.

دکتر منوچهر مهرام رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در این نشست گفت: سال ها قبل ساختمانی به نام بیمارستان 32تختخوابی شهدا در آبیک افتتاح شده بود و چون استاندارها، تجهیزات، امکانات و فضای لازم را نداشت جلوی ادامه کار آن گرفته شد.

دکتر مهرام افزود: به دلیل توقعات ایجاد شده در مردم برای ایجاد امکانات و تجهیزات لازم در این بیمارستان اقدام کردیم و با خیر برای راه اندازی و تجهیز بخش های الحاقی به عنوان بیمارستان 64 تختخوابی آبیک وارد عمل شده ایم‌.

وی خاطرنشان کرد: در صورت احداث بخشهای الحاقی این بیمارستان، دانشگاه علوم پزشکی قزوین تجهیز آن را تعهد می کند تا هرچه سریعتر شاهد بهره برداری از این طرح باشیم.

این مسوول اضافه کرد: در فاز اول برای احداث بخش های الحاقی این بیمارستان با 64تخت در 2هزار متر مربع با بخش خصوصی و خیران توافق کرده ایم و تنها تجهیز و تامین نیروی انسانی این بیمارستان را پذیرفته ایم.

وی ادامه داد:تمامی استاندارد های ساخت بیمارستان در این طرح باید رعایت شود در غیر این صورت وزارت بهداشت آن را تایید نخواهد کرد.

این مقام مسوول افزود: نمی خواهیم فضای اضافی در این طرح احداث شود، چون نگهداری از آن دشوار است و تنها رعایت استانداردهای حداقلی براساس بیمارستان 64تختخوابی مد نظر ماست.

دکتر مهرام همچنین گفت: می توان در آینده برای توسعه این بیمارستان و انتقال برخی از بخش های آن اقدام کرد.

مرحوم حسن سمائیان از خیران آبیک بسیار تمایل داشت تا بیمارستانی را در این شهرستان احداث کند که به دلایلی موفق به این کار نشد اما همسر و پسر این مرحوم برای اینکه به وصیت شفاهی وی عمل کنند، پیگیر احداث پروژه الحاقی در بیمارستان دولتی 32تخت‌خوابی شهدای آبیک شدند.

400متر مربع زمین برای احداث پروژه الحاقی به وراث مرحوم سمائیان اختصاص داده می‌شود که در چهار طبقه یعنی یک‌ هزار و 600متر مربع این بیمارستان را احداث کنند.

خیر تعهد کرده بود با 15میلیارد ریال اعتبار،طی 18ماه پروژه را احداث و تحویل دهد به شرطی که تجهیز و نیروی انسانی همزمان با تکمیل پروژه صورت گیرد و شهرداری نیز مجوز و پروانه ساخت و دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین نیز نقشه را تهیه ‌کنند که طی چند سال در این زمینه پیشرفتی صورت نگرفته است.

شهرستان آبیک به مرکزیت آبیک در شرق استان قزوین قرار دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز