"سردار مهدیان نسب" در مراسم آغاز طرح‌زمستانی در جاده های لرستان:

کاهش ۵درصدی تصادفات منجر به فوت/فعالیت ۸۶ اکیپ پلیس راه و ۱۰ پاسگاه پلیس در طرح زمستانی

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۳:۴۸:۳۸
کد خبر: ۶۴۸۰۲۶
کاهش ۵درصدی تصادفات منجر به فوت/فعالیت ۸۶ اکیپ پلیس راه و ۱۰ پاسگاه پلیس در طرح زمستانی
فرمانده انتظامی استان لرستان گفت:امسال ۸۶ اکیپ پلیس راه و ۱۰ پاسگاه پلیس با تمام ظرفیت در طرح زمستانی پلیس راه فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ سردار حاجی محمد مهدیان نسب در مراسم آغاز طرح‌زمستانی در جاده های لرستان با قدردانی از عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده ای در زمینه شناسایی و آشکارسازی نقاط پرتصادف اظهارکرد: استان لرستان از شریان های مرکز به جنوب و غرب و به عنوان معبر و مقصد مهمی از جهات مختلف به ویژه گردشگری و مسیر عبور زائران اربعین حسینی در کشور محسوب می گردد که خوشبختانه امسال در بحث امنیت سفر زائران اربعین و کاهش تصادفات در این ایام از استان های برتر بودیم.

وی با بیان اینکه این موفقیت حاصل تعامل و انسجام درونی دستگاه های مختلف استان با پشتوانه خرد جمعی است، خاطر نشان کرد: امسال ۸۶ اکیپ پلیس راه و ۱۰ پاسگاه پلیس با تمام ظرفیت در طرح زمستانی پلیس راه فعالیت دارند و بیش از ۳۰پاسگاه انتظامی، یگانهای امدادی و ویژه پلیس درصورت نیاز در شریانهای حیاتی این نیروها را پشتیبانی می کنند.  

مهدیان نسب تصریح کرد: با توجه به اینکه کاهش سوانح جاده ای یکی از یازده اولویت مهم اقتصاد مقاومتی و یوی لز دغدغه های رهبر معظم انقلاب است برای تحقق این هدف باید همه کمک کنیم  تا تصادفات خسارتی، جرحی و فوتی کاهش یابد که در این رابطه نقش نظارتی متوجه پلیس است.

وی گفت: در بحث ایمنی جاده ها انصافا راهداری و حمل و نقل جاده ای خوب کار کرده، اما نیروی انسانی در تحقق این هدفگذاری نقش مهم‌تری داشته و در صورت رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان اتفاقات خوبی را در جاده ها شاهد خواهیم بود. 

مهدیان نسب  از کاهش ۵درصدی تصادفات منجر به فوت در هشت ماهه امسال خبر داد و افزود: هدف‌گذاری پلیس در این زمینه دستیابی به کاهش ۱۰درصدی است.

وی اضافه کرد: در هشت ماهه امسال بیشترین تصادفات منجر به فوت در محورهای فرعی رخ داده که معمولا به دلیل اولویت جاده های اصلی از استاندارد کمتر برخوردار و به دور از نظارت روزانه پلیس است و دلیل عمده آن نیز عدم دقت رانندگان و کم توجهی آنان به قوانین راهنمایی و رانندگی می باشد.

فرمانده انتظامی استان لرستان  با اشاره به فراوانی تخلفات در ۸ ماهه امسال بیان کرد: سرعت غیرمجاز با ۲۸درصد علت عمده تصادفات در هشت ماهه امسال بوده است همچنین در این مدت ۴هزار و ۶۰۰ وسیله نقلیه متخلف و مزاحم در جاده های برون شهری و ۲هزار و ۷۰ موتورسیکلت در سطح استان توقیف و اعمال قانون شده است.

 

نظر شما