نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

ریشه همه جنایت ها و مشکلات در پول پرستی است

۱۳۹۶/۱۰/۱۱ - ۱۴:۲۳:۱۵
کد خبر: ۶۴۸۰۷۶
ریشه همه جنایت ها و مشکلات در پول پرستی است
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، ریشه همه جنایت های دنیا را در پول پرستی دانست و گفت: در میانمار چون آثار ذخایر نفتی پیدا شده با توطئه صهیونیست ها بزرگترین جنایت ها را علیه بشریت انجام می دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز در دیدار مدیرکل و اعضای صندوق امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی، پول پرستی را از مهمترین مشکلات جامعه ذکر کرد وگفت : مشکل حقوقی که دادگاه را را درگیر کرده، ریشه آن در پول پرستی است.

وی بیان کرد: بسیاری از مسائل جامعه مثل اختلاس، اختلاف خانوادگی و ... ریشه در پول پرستی دارد، چون ارزش های انسانی و الهی فراموش شده است.

وی اظهار کرد: در روایت آمده وقتی نخستین سکه در جامعه بشری ساخته شد ابلیس آن را نوازش کرد تا بوسیله این سکه انسان را منحرف کند.

امام جمعه بیرجند گفت: اگر نیت ها تغییر کند هیچ مشکلی وجود ندارد، کسانی که اختلاس کرده و از کشور فرار می کنند، همه امکانات را دارند اما به دلیل حرص و طمع دست به این اقدام می زنند.

وی افزود: اگر بشر موفق شود انگیزه پول پرستی را در خود علاج کند بیش از آنچه نیاز داشته باشیم امکانات و ذخایر داریم اما فقر معنوی انسان را به دنبال حرص، طمع و اختلاس می برد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار کرد: فاصله ما با ایمان زیاد است و ریشه مشکل اقتصادی، مسائل فرهنگی و ایمانی است و اینها بر همدیگر تاثیر متقابل دارند.

وی تاسیس کمیته امداد را با انگیزه گره گشایی و ایجاد شغل برای مستضعفان ذکر کرد و گفت: موفقیت کمیته امداد امام خمینی (ره) از ابتدای تاسیس به شکلی است که بعضی کشورهای خارجی برای ایجاد مشابه آن در کشورهای خود اقدام کرده اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: صندوق امداد ولایت از سال 95 مجوز گرفته است و در این صندوق فقط در یک مرحله کارمزد گرفته می شود.

رضا سلم آبادی افزود: در سایر وام های بانکی، جریمه یک روز دیرکرد پرداخت قسط، گرفته می شود این در حالی است که در صندوق امداد ولایت، حتی بعد از گذشت چند سال، جریمه دیرکرد پرداخت گرفته نمی شود.

وی با بیان اینکه با وجود مشکلات در سال گذشته توانستیم صف انتظار دریافت وام را به صفر برسانیم ادامه داد: موافقت نامه بودجه اشتغال برای سال گذشته 59 میلیارد و 900 میلیون ریال بود که 54 میلیارد ریال پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: 91 درصد از برنامه سال گذشته صندوق امداد ولایت اجرا شده است.

وی افزود: میزان موافقت نامه بودجه در وام های ضروری 78 میلیارد ریال بوده که 79 میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی گفت: در برنامه سال 1396، موافقت نامه وام های ضروری برای سه هزار و 431 نفر با 120 میلیارد ریال اعتبار بوده است.

سلم آبادی اظهار کرد: تاکنون به سه هزار و 600 نفر با میزان اعتبار 125 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: در سال جاری مبلغ 65 میلیارد ریال تسهیلات به 696 نفر در حوزه اشتغال پرداخت شده است.

صندوق امداد ولایت خراسان جنوبی سال 1395 با هدف کمک به نیازمندان ایجاد شد و در حال حاضر 37 هزار نفر عضو صندوق هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز