معاون مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی:

شایسته سالاری در وزارت جهادکشاورزی عملیاتی می شود

۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۳:۲۳:۳۰
کد خبر: ۶۴۸۴۹۴
شایسته سالاری در وزارت جهادکشاورزی عملیاتی می شود
علی عباسی گفت: شایسته سالاری در وزارت جهادکشاورزی در راستای نیل به اهداف مدنظر عملیاتی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "علی عباسی" معاون مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی در نشست شورای توسعه راهبردی مدیریت استان قزوین با بیان این مطلب افزود: انتصاب مدیران در وزارت جهاد کشاورزی بر اساس شایستگی و توانمندی صورت می گیرد.

عباسی اظهار کرد: تربیت مدیران برای آینده در دستگاه های اجرایی باید جدی گرفته شود تا در سال های آتی با چالش های مدیریتی روبرو نشویم.

این مسوول همچنین گفت: تاکنون آنگونه که باید توانمندی های مدیریتی را در اشخاص و منابع خود شناسایی نکرده ایم که این رویه باید تغییر یابد.

وی ادامه داد: 88درصد از مدیران وزارت جهادکشاورزی مدیریت را به شکل تجربی کسب کرده اند و این کار زمان و هزینه های بسیاری برای ما به دنبال داشته است.

این مسوول اضافه کرد: طرح بهبود و توسعه هرم مدیریتی وزارت جهاد کشاورزی در سال93 کلید خورد چرا که به این نتیجه رسیدیم، ممکن است در آینده با چالش های مدیریتی مواجه شویم.

معاون مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی افزود: بهبود و توسعه هرم مدیریتی وزارت جهاد کشاورزی با سه رویکرد اصلی شناسایی کارشناسان مستعد و واجد شرایط، مقایسه آنان با ویژگی های یک مدیر شایسته و توانمندسازی و سپس جانمایی آنان در بانک مدیران وزارت برای انتخاب و انتصاب مدیریتی آتی دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق شایسته سالاری طرح شناسایی و توانمند سازی مدیران و انتصاب بر اساس شایستگی در وزارت جهاد کشاورزی عملیاتی شده است.

این مقام مسوول ادامه داد: اگرچه سن بالا از لحاظ تجربه یک امتیاز محسوب می شود ولی متاسفانه از سال94 تا 96 این مدیران فوج فوج از وزارت جهاد کشاورزی بازنشسته و خارج شده اند.

عباسی افزود: در طرح بهبود و توسعه هرم مدیریتی وزارت جهاد کشاورزی را شناسایی کرده و برای توانمندسازی مدیران کنونی و مدیران آینده اقدام نموده ایم.

معاون مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: از این پس انتخاب مدیران میانی و ارشد وزارتخانه و سازمانها در استانها بر اساس ارزیابی کارشناسی و تخصصی صورت می گیرد.

عباسی تصریح کرد: در اجرای این طرح که بر اساس مطالعات سه ساله صورت گرفته پردیس های کانون ارزیابی و توسعه و شناسایی مدیران در چهار استان کشور از جمله قزوین عملیاتی شده است.

وی یادآور شد: در این مدل، شایستگی های عمومی مدیران ارزیابی شده و در چهار حوزه، شایستگی ها بررسی می شود و شش شایستگی اصلی و ۳۰زیر شایستگی تعریف شده است.

عباسی اظهار کرد: در این طرح ۱۱۲مورد از توانمندی و شایستگی ها بررسی می شود و در مدیران ارشد ۶۴رفتار و میانی ۱۳رفتار بررسی می شود.

وی گفت: در سطح وزارت خانه ۱۷۰۰نفر ارزیابی شده اند و با تشکیل پردیس در استانهای کرمان، خراسان شمالی، اصفهان و قزوین به صورت عملیاتی این طرح آغاز می شود.

معاون مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی افزود: با اجرای این طرح امیدواریم ضمن جلوگیری از انتصاب های سلیقه ای و فشارهای سیاسی و خارجی موضوع شایسته سالاری در انتصاب مدیران وزارت جهاد کشاورزی محقق شود.

علی اکبر متقی فر رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین نیز در این نشست گفت: توانمند سازی مدیران و شیوه جذب مدیران آینده از برنامه های جهاد کشاورزی است و این برنامه از سال جاری به عنوان یک طرح آزمایشی در استان اجرایی شده است.

متقی فر با بیان اینکه دانش مداری و شایسته سالاری بر مبنای اخلاق اسلامی در دستور کار این طرح قرار دارد، افزود: ایجاد بستر مناسب برای اعطای پاداش، تسهیل جابه جایی و گردش شغلی در سازمان ها،شناسایی نیازهای آموزشی هدفمند برای توانمند سازی مدیران کنونی و کارکنان مستعد از جمله اهداف این طرح است.

وی یادآور شد: مهندسی ماموریت ها و وظایف وزارت، بررسی اندازه مطلوب و منطقی وزارت با اعمال سیاست واگذاری تصدی ها، یافتن راهکارهای مناسب به منظور انجام وظایف، خدمات و ماموریت های وزارت به روش غیردولتی و بهینه سازی ساختار اداری و انسانی از جمله وظایف مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی است.

جهاد (3)

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز