رییس اتاق بازرگانی استان سمنان :

شکوفایی اقتصادی فقط در گرو تامین آب پایدار است

۱۳۹۶/۱۰/۰۵ - ۱۲:۴۸:۵۸
کد خبر: ۶۴۸۵۸۴
شکوفایی اقتصادی فقط در گرو تامین آب پایدار است
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت : در زمان حاضر شکوفایی اقتصادی و رونق کسب و کار این استان در گرو تامین آب پایدار است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ علی اصغر جمعه ای گفت  : موانعی در مسیر تولید و عرصه محصولات به بازار در سمنان وجود دارد که تنها راه رفع این مشکلات انتقال آب از حوزه های مختلف به این استان است.

وی اظهارداشت : در این استان همچون دیگر نقاط کشور برای افزایش اشتغال به سرمایه گذاری بخش خصوصی و تامین زیرساخت های کافی برای راه اندازی واحدهای تولیدی نیاز است.

وی خاطرنشان کرد : سمنان، شاهرود و گرمسار از شهرستان های صنعتی استان هستند که باید دستگاه های اجرایی مربوط با انتقال آب از سایر حوزه های برای ایجاد اشتغال در این مناطق برنامه ریزی کنند.

استان سمنان هزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

رییس اتاق بازرگانی استان سمنان یادآور شد : یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در سمنان پهن کردن فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذاران بود واکنون باید با تامین زیرساخت ها، برای راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی بیشتر در استان تلاش کرد.

جمعه ای اضافه کرد : اکنون شهرک های صنعتی استان با کمبود آب 50 لیتر در ثانیه مواجه هستند که باید با انتقال آب دریای خزر به سمنان، چشمه سارهای قطری در استان گلستان به شاهرود و سد نمرود به گرمسار برای رفع تنش آبی بخش صنعت استان گام برداشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز