استاندار در جلسه شورای راهبردی استان قزوین:

شایسته سالاری در انتخاب مدیران ضروری است

۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۴:۴۸:۰۵
کد خبر: ۶۴۸۶۰۷
شایسته سالاری در انتخاب مدیران ضروری است
عبدالمحمد زاهدی گفت: انتصاب مدیران باید براساس شایسته سالاری و درنظرگرفتن نیازهای علمی،اجتماعی و سیاسی استان باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت که در محل استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: انتصاب مدیران باید براساس شایسته سالاری و در نظر گرفتن نیازهای علمی، اجتماعی و سیاسی استان باشد و بر ویژگی ها و مشخصات تخصصی مدیران تکیه شود.

زاهدی افزود: فشارهای سیاسی و غیرکارشناسی مشکلات زیادی را در سیستم اداری ایجاد می کند و مانع تحقق شایسته سالاری می شود.

وی ادامه داد: اینکه وزارتخانه ای تصمیم گرفته شایسته سالاری را با همه فشارهای سیاسی و بیرونی اجرا کند کار ارزشمندی است و به هر حال هر تحولی با مقاومت هم روبرو خواهد شد.

استاندار قزوین گفت: برای ایجاد اعتماد عمومی و جلب رضایت مردم و صیانت از سرمایه های ملی باید انتصاب مدیران و کارشناسان بر اساس شایسته سالاری باشد.

زاهدی اذعان کرد: فرهنگ سازمانی در برابر تغییرات مقاومت می کند و نظام آموزشی می تواند در تربیت مدیران اثر مستقیمی داشته باشد.

وی افزود: در این طرح برای تقویت مدیران فعلی و تربیت مدیران آینده مسائل به خوبی دیده شده اما باید جایگاه استانها و شرایط بومی هر منطقه در شایسته سالاری مورد توجه قرار گیرد.

زاهدی بیان کرد: یک مدیر به تنهایی نمی تواند سیستم را جلو ببرد و کارشناسان دستگاهها هم باید توانمند و شایسته باشند لذا در کنار مدیران باید برای ارتقا توان کارشناسان ادارات هم برنامه ریزی کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: باید یک سیستم هماهنگ باشد و بدنه نیز سیستم شایسته سالاری را بپذیرد و همراه باشد اما نوع انتصاب درقزوین و سیستان و اهواز باید متفاوت باشد.

وی یادآور شد: از فشارهای سیاسی و غیرمسوولانه و غیر کارشناسی در انتصاب مدیران باید جلوگیری شود زیرا امروز هر جا که مشکل داریم و کار انجام نشده متاسفانه ناشی از بی توجهی به شایسته  سالاری است.

استاندار قزوین اظهار کرد: باید از سیستم انتظار کار داشته باشیم نه افراد، لذا باید بدنه اجرایی را تقویت و به روز کنیم.

زاهدی گفت: سازمانها و دستگاههای اجرایی باید بر اساس نیاز روز تغییر کنند و در آن تقویت مدیران و کارشناسان در اولویت باشد.

وی بیان کرد: در تحول اداری باید وضعیت نحوه استخدام تغییر کند زیرا وقتی فردی وارد دستگاه می شود حتی اگر ناتوان باشد دیگر تا ۳۰سال باید سیستم دولتی او را تحمل کند و نمی توان به کارش پایان داد و این رویه اشکال دارد و باید اصلاح شود.

زاهدی اظهار کرد: نظام آموزشی هم با نیاز اجرایی کشور هماهنگ نیست و باید اشکالات آن برطرف شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز