کرمانشاه؛ همچنان بعداز وقوع ۱۲۹۵ پس‌لرزه، می‌لرزد

۱۳۹۶/۰۹/۲۲ - ۱۰:۰۵:۲۹
کد خبر: ۶۴۸۸۴۵

    به گزارش خبرگزاری برنا؛ کرمانشاه همچنان می‌لرزد و زلزله بخش روزمره رندگی در اینجاست که در طول یک ماه اخیر و پس از وقوع زمین لرزه بزرگ 7.3 ریشتری، یک هزار و 295 پس‌لرزه در استان کرمانشاه برخ داده است.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل‌ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12هزار و 386 مصدوم داشته است.

این زلزله به 10 شهرستان و یک‌هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی‌های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

فرهاد فروزی مسئول شبکه لرزه ‌نگاری استان کرمانشاه در این باره گفت:  یک هزار و 295 پس‌لرزه در استان کرمانشاه  از ساعت 22 روز 21 آبان تا ساعت 10 روز 22 آذر به ثبت رسیده است.

وی افزود: از مجموع پس لرزه‌های ثبت شده، تاکنون 47 مورد آن چهار ریشتر و یا بیشتر قدرت داشته است.

مسئول شبکه لرزه ‌نگاری استان کرمانشاه گفت: دیروز 21 آذر  از ساعت 14 تا 17 عصر پنج پس لرزه در شهرهای ازگله، کوزران و شاهو ثبت شده است.

فزونی ادامه داد: بزرگ‌ترین این پس لرزه‌ها ساعت 13:41 دقیقه با قدرت 2.5 ریشتر در ازگله رخ داده است.

وی افزود: آخرین پس لرزه ثبت شده تا ساعت 17 دیروز نیز متعلق به شهر شاهو در روانسر با قدرت 2 ریشتر در ساعت 16:49 دقیقه بوده و امروز صبح هم قصر شیرین و کرمانشاه دوبار لرزیدند.

مسئول شبکه لرزه ‌نگاری استان کرمانشاه گفت: وقوع پس لرزه‌های متعدد و گاهی اوقات با ریشتر بالا طبیعی است و این پس‌لرزه‌ها ممکن است تا چند ماه به طول بینجامد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز