استاندار گیلان:

اختصاص اعتبار برای اشتغالزایی روستاییان در جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها موثر است

۱۳۹۶/۰۹/۲۲ - ۱۷:۵۴:۰۳
کد خبر: ۶۴۹۰۲۱
استاندار گیلان در جلسه شورای اداری استان گفت: اختصاص اعتبار برای اشتغالزایی روستاییان در جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها موثر است.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشست که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در رشت برگزار شد، گفت: یکی از برنامه های امروز، همایش نکوداشت میرزا کوچک جنگلی سردار استعمارستیز خطه گیلان زمین است که علاوه بر روحیه بلند استعمارستیزی، شخصیتی توسعه خواه و توسعه طلب داشت و باید از او الگو بگیریم.

با وجود مواهب الهی و وفور آب، هنوز مشکلات متعددی در استان داریم

وی با اشاره به مواهب خدادادی استان، تصریح کرد: با وجود مواهب الهی و وفور آب، هنوز مشکلات متعددی در استان داریم. استاندار گیلان به معضل پسماند در استان اشاره و بیان کرد: خرید تضمینی برق از سرمایه گذاران، نیازمند تعرفه بالاتر است.

دکتر سالاری با اشاره به مشکلات تالاب های گیلان، اظهار داشت: مشکل تالاب انزلی و چند تالاب دیگر در استان، تبدیل به معضلی شده و تنها با لایروبی رفع نمی شود و اگر برای آنها تدبیری اندیشیده نشود، یک بحران زیست محیطی لاینحل خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشاورزان گیلانی دارای قطعات زمین کوچک کشاورزی هستند که معیشت آنان را تامین نمی کند، تصریح کرد: با اقداماتی از قبیل اصلاح تعرفه واردات، ارتقاء بهره وری، صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌توان به کشاورزان استان کمک کرد.

اختصاص اعتبار برای اشتغالزایی روستاییان در جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها موثر است

نماینده عالی دولت در استان با قدردانی از تصویب یک و نیم میلیارد دلار اعتبار برای اشتغالزایی در روستاها تصریح کرد: اختصاص اعتبار برای اشتغالزایی روستاییان در جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها موثر است.

دکتر سالاری با اشاره به بارش های استان گفت: این بارش ها خارج از زمان کشاورزی است و منابع ذخیره بسیار ضعیف است. وی اضافه کرد: در استان های دیگر، آب صادر می شود اما در گیلان با وجود بارش هایی که وجود دارد، آب هدر می رود و استان های شمالی مشمول اعتبارات آب های مرزی نیستند.

در انتصابات، اختلاف سلیقه پیش می آید که البته طبیعی است

که در انتصابات، اختلاف سلیقه پیش می آید که البته طبیعی است؛ البته برای انتخاب بهتر، یقینا از نظرات نمایندگان و نخبگان استفاده می کنیم.

دیدار با آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و حضور در مراسم بزرگداشت میرزاکوچک خان جنگلی از دیگر برنامه های سفر یک روزه دکتر لاریجانی به استان بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز