رییس گروه توسعه دوچرخه‌سواری NBP هلند در نشست با شهردار مشهد مقدس مطرح کرد؛

دوچرخه سواران هلندی به کمک مشهدی ها می آیند

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۰۵:۳۵:۵۱
کد خبر: ۶۴۹۶۱۷
دوچرخه سواران هلندی به کمک مشهدی ها می آیند
رییس گروه توسعه دوچرخه‌سواری NBP هلند گفت: تجارب هلند در زمینه دوچرخه‌سواری را برای توسعه دوچرخه سواری در مشهد به‌کار می‌گیریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، درک دیاگر در نشست با شهردار مشهدمقدس که با همراهی بهاروند، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر برگزار شد، در خصوص بیان کرد: توسعه دوچرخه‌سواری در مشهد باید در سه حوزه سخت‌افزار شامل مسیرها و پارکینگ‌های دوچرخه، نرم‌افزار شامل فرهنگ‌سازی استفاده از دوچرخه و سازمان‌افراز شامل هماهنگی سازمان‌های درگیر با این موضوع مانند پلیس، شهرداری و شورای شهر مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

وی افزود: باید همه سازمان‌های درگیر در حوزه مدیریت شهر، با هم هماهنگ عمل نمایند تا بتوانیم توسعه دوچرخه‌سواری را در سطح شهرها شاهد باشیم.

مسیرهای موجود مناسب دوچرخه‌سواری نیست

رییس گروه توسعه دوچرخه‌سواری NBP هلند در مورد وضعیت موجود شهر مشهد در حوزه زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری نیز گفت: زیرساخت‌های موجود در شهر مشهد برای دوچرخه‌سواری به صورت پراکنده می‌باشد که باید به هم متصل شود.

درک دیاگر عنوان کرد: نا ایمن بودن دوچرخه‌سواری در نقاطی مانند تقاطع‌ها و میادین برای دوچرخه‌سواران مشهدی باعث می‌شود تا انگیزه مردم برای استفاده از دوچرخه کاهش یابد زیرا وجود یک نقطه نا ایمن در مسیر دوچرخه‌سواری باعث انصراف دوچرخه‌سوار از استفاده از این وسیله حمل و نقلی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث اعمال قانون نیز باید تقویت صورت گیرد و با پارک یا تردد خودرو و موتورسیکلت در مسیرهای دوچرخه برخورد شود تا ایمنی دوچرخه‌سواران تامین شده و افراد برای استفاده از دوچرخه تشویق شوند.

لزوم ایجاد مسیرهای یکپارچه برای توسعه دوچرخه‌سواری در مشهد

رییس گروه توسعه دوچرخه‌سواری NBP هلند بیان کرد: در مسیرهای موجود برای دوچرخه‌سواری نیز باید کارهای فرهنگی و فرهنگ‌سازی برای استفاده مردم صورت گیرد. همچنین مسیرهای دوچرخه‌سواری نباید به صورت تکه تکه احداث شود بلکه باید یک مبدا را به یک مقصد برساند.

درک دیاگر افزود: مقرر شد ما پروپوزالی را برای توسعه دوچرخه‌سواری در شهر مشهد تهیه و به شهرداری مشهد ارائه نماییم و با عقد تفاهم‌‌‌نامه، تجارب خود را در این زمینه به شهر مشهد انتقال دهیم و مدل‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه را پیشنهاد کنیم.

لازم به ذکر است؛ گروه NBP کشور هلند برای توسعه دوچرخه‌سواری در شهرهای ایران فعالیت می‌کنند که دارای متخصصان دانشگاهی و مشاوران حمل و نقل بوده و درک دیاگر، مدیر این گروه نیز به مدت 12 سال معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری آمستردام را بر عهده داشته است.

 

نظر شما
پرونده ویژه