بیانیه هیئت کوهنوردی استان لرستان در خصوص فداکاری شادروان "جوکار" وحادثه بهمن اشترانکوه

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۱۲:۴۲:۱۶
کد خبر: ۶۴۹۸۷۴
بیانیه هیئت کوهنوردی استان لرستان در خصوص فداکاری شادروان جوکار وحادثه بهمن  اشترانکوه
هیئت کوهنوردی وصعودهای ورزشی استان لرستان در خصوص زحمات ، فداکاری و از جان گذشتگی همنورد هم استانی و مهمان نواز مرحوم امان اله جوکار پیشکسوت کوهنوردی بیانیه ایی منتشر کرده است.

 خبرگزاری برنالرستان- گروه ورزشی :در این بیانیه  که هیئت کوهنوردی وصعود های ورزشی استان لرستان آن را در اختیار خبرگزاری برنا لرستان گذاشته  ،آمده است :

با سلام؛

به استحضار مردم بزرگ و فهیم ایران و خانواده بزرگ کوهنوردی می رساند متاسفانه در فضای رسانه ای اتهام تراشی حادثه اشترانکوه توسط عده ایی کج اندیش پدیدار گشته  که  واجب  می دانیم جهت تنویر افکار موارد و نکات ذیل را به اطلاع برسانیم:

 با وجود اینکه چند نفر از تیم خراسان رضوی  قبلا قله را صعود کرده و مربی و مطلع و خبره کوهنوردی بوده اند در اولین مراجعه به دوستان خود در لرستان از وضعیت هوا و خرابی آن در روز پنجشنبه با خبر بوده اند که با تصور برگشت سریع  در روز روشن  حمله به قله را در دستور کار قرار می دهند .

و همه می دانیم مستقل بودن سرپرستی باعث شده ترکیب تیم و حرکت به قله از سمت تیغه تایید شود  و تیم مذکوردر مسیر برگشت به دلیل بدی هوا  با بوران شدید مواجه شده و مسیر شصت خدا را که امن می باشدگم می نمایند و همه اعضا به ناچار مجبور به عبور از دره هزار بهمن می شوند و مرحوم جوکار  با فداکاری تمام  بعد از هدایت دو نفر به پناهگاه به دهلیز جهت راهنمایی سایر کوهنوردان بازمانده بر می گردند که متاسفانه دچار حادثه بهمن به همراه دیگر عزیزان ما می شوند.

رعایت این نکته مهم فراموش نشود که:در کوهنوردی۱. رعایت ساعت ۱۲ در هوای/ زمستانی و ۲.وضعیت آب و هوا و ۳.ترکیب تیم صعود ۴. قابلیتهای فردی... فاکتور های ایمنی هستند که می توانست موجب سلامت تیم شود.

و از طرفی حوادث در کوهستان در طبیعت جز جدا نشدنی این ورزش است که با مدیریت زمان و مکان وبهره گیری ازتوانایی و امکانات  موجود و کاهش ریسک در تصمیم گیری ها دوری خطر در کوهستان را به ارمغان آورد.

 

هیئت کوهنوردی وصعود های ورزشی استان لرستان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز