از سوی معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی راهکارهای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر تشریح شد:

هماهنگ شدن دستگاه های اجرایی، بزرگ شدن سمن های مردمی و کوچک شدن سازمان دولت

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۱۳:۴۳:۳۰
کد خبر: ۶۴۹۹۷۱
هماهنگ شدن دستگاه های اجرایی، بزرگ شدن سمن های مردمی و کوچک شدن سازمان دولت
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: بیش از دو هزار نفر از بهبود یافتگان از اعتیاد در استان، به همت تشکل های مردمی به کار مشغول شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید جواد حسینی در همایش منطقه ای‌ صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در مشهد مقدس با بیان اینکه در نوع نگاه به مسائل اجتماعی پس از انقلاب دگردیسی ایجاد شده است، افزود: در دهه اول انقلاب نوع نگاه به مسائل اجتماعی نگاه اخلاق مدار آخرت گرایانه بود که ابزار این نوع نگاه پند و اندرز و امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی گفت: اگر چه این نوع نگاه برای مسائل اجتماعی لازم است اما کافی نیست و لذا با این نوع نگاه مشکلات و معضلات اجتماعی کاهش نیافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در دهه دوم انقلاب نوع نگاه به مسائل اجتماعی به نگاه  کنترلی و پلیسی تغییر یافت، تصریح کرد: با هدف کنترل و کاهش مسائل اجتماعی اجتماع پلیسی، حراست ها و گزینش ها افزایش پیدا کرد ولیکن مسائل اجتماعی کاهش پیدا نکرد.

حسینی با تاکید بر اینکه دردهه سوم انقلاب نوع نگاه به مسائل اجتماعی، نگاهی اجتماعی شد، افزود: اگر در مسائل اجتماعی، نگاه تقلیل گرایانه باشد مشکل حل نخواهدشد و لذا تقلیل مسائل اجتماعی به مسائل امنیتی، سیاسی وپلیسی راه حل مشکلات اجتماعی نیست.

وی گفت: با این نگاه، پلیس اجتماعی جایگزین اجتماع پلیسی شد،  مجازات های جایگزین مطرح شد، هیأت های حل اختلاف شکل گرفت، واحدهای مددکاری اجتماعی و مشاوره ما در مراکز نظامی و انتظامی و دادگستری و سایر نهادهای ذیربط گسترش یافت،  و با این نگاه مسائل اجتماعی، اجتماعی دیده شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه اگر جامعه‌ای سالانه تا10 درصد رشد آسیب ها را داشته باشد در امر مقابله موفق بوده است اظهار داشت: پس از انقلاب سرجمع سالانه ۱۵ درصد آسیب ها در کشور رشد داشته است و رویکرد نگاه اجتماعی به آسیب های اجتماعی می تواند منجر به کاهش آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد و مواد مخدر شود

حسینی خاطر نشان کرد: شاکله اصلی این رویکرد بزرگتر شدن سازمان مردم و کوچک تر شدن سازمان دولت است که اقداماتی در این خصوص صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در راستای ارتقای فعالیت های سازمان های مردم نهاد چند راهبرد در استان خراسان رضوی ترسیم شده است، گفت: رشد کمی سمن ها، رشد کیفی، توسعه منطقه ای، توسعه قشری، توسعه موضوعی، توانند سازی، شبکه سازی، ایجاد خانه تشکل ها و تدوین نظام نامه تعامل دولت با سازمان های مردم نهاد از جمله راهبردهای استان در زمینه تشکل های غیردولتی می باشد.

معاون استاندار با اشاره به فعالیت تشکل های مردمی حوزه مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: حسینی در پایان گفت: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در گرو هماهنگ شدن دولت، بزرگ شدن سازمان های مردمی و کوچک شدن سازمان دولت است و امید است با نگاه چند وجهی و چند سبب بینانه بتوانیم در کاهش و کنترل آسیب ها بویژه مواد مخدر موفق باشیم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز