معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده بیان کرد:

اجرای طرح تاب آوری اجتماعی دستاورد مهم دولت برای کاهش آسیب ها

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۰۵:۲۲:۰۳
کد خبر: ۶۵۰۱۹۳
اجرای طرح تاب آوری اجتماعی دستاورد مهم دولت برای کاهش آسیب ها
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، اجرای طرح تاب آوری اجتماعی را از اقدامات و دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید برای کاهش آسیب ها و مشکلات اجتماعی در جامعه دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از گناباد، معصومه ابتکار عصر شنبه در همایش 'ازدواج بهنگام، آگاهانه و پایدار' در گناباد گفت: طرح تاب آوری اجتماعی در دولت یازدهم در تعدادی از شهرستانهای کشور اجرا شد و در دولت دوازدهم در بقیه مناطق و استانها نیز اجرا می شود.

وی افزود: در اجرای این طرح با استفاده از ظرفیتهای بخشهای دولتی و غیر دولتی و سازمانهای مردم نهاد و برگزاری همایشهای مختلف، نقاط ضعف و بستر ساز آسیبهای اجتماعی شامل اعتیاد، بیکاری و امثال آن به صورت علمی شناسایی شده و با استفاده از نقطه نظرات صاحب نظران و تجارب دیگر افراد، راهکارهای رفع آنها ارائه می شود.

وی اظهار کرد: افزایش توانمندی های فردی و اجتماعی برای مقابله با آسیبها و مشکلات اجتماعی و ایجاد امید و نشاط در جامعه از جمله اهداف این طرح به شمار می رود.

ابتکار، افزایش توانمندی های افراد برای اشتغال و کارآفرینی در بخشهای مختلف و ظرفیتهای دانش آموختگان دانشگاهی و زنان از جمله زنان سرپرست خانوار را از رویکردهای مهم دولت دوازدهم ذکر کرد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در زنان تحصیل کرده دانشگاهی به مراتب بیشتر از مردان است، خواستار استفاده از توان آنان و توجه بیشتر مسئولان و دست اندرکاران به اشتغال بانوان دانش آموخته شد.

وی بهره گیری از قابلیتهای فناوری های نوین، شرکتهای دانش بنیان، تجارت الکترونیک و توجه به ظرفیتهای گردشگری مذهبی، فرهنگی، کشاورزی و صنایع دستی را ضرورت توسعه اشتغال پایدار در جامعه دانست.

محمد علی نبی پور فرماندار گناباد نیز با اشاره به فعالیت موثر زنان این شهرستان در زمینه های سیاسی و اجتماعی گفت: باید با اختصاص اعتبار بیشتر از جمله در زمینه های اقتصادی بانوان را به حضور در این عرصه ها دلگرم کرد.

نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تاکنون هیچ مبلغی از بودجه 200 میلیارد ریالی برای اشتغال بانوان کشور به این مناطق اختصاص نیافته که توجه بیشتر مسئولان ذیربط به این امر ضروری است.

حمید بنایی با اشاره به ضرورت تخصیص هشت هزار و 640 میلیارد ریال تسهیلات برای جبران خسارتهای خشکسالی و سرمازدگی در خراسان رضوی افزود: یک هزار میلیارد ریال از این مبلغ برای تامین خسارت محصولات انار و زعفران گناباد و بجستان است.

در این همایش از لوگوی مجمع مشورتی بانوان گناباد رونمایی شد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده روز شنبه بعد از ورود به گناباد و تجدید بیعت با آرمان های شهدای گمنام و حضور در آرامگاه علامه بهلول گنابادی از جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهرستان مانند روستای هدف گردشگری ریاب و قنات جهانی قصبه گناباد دیدن کرد.

 

 

نظر شما
پرونده ویژه