دبیر شورای ورزش بانوان منطقه ۲ کشور:

شرکت ۲۰.۶ درصد مردم ایران در ورزش همگانی

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۱۳:۳۲:۵۶
کد خبر: ۶۵۰۵۲۴
شرکت ۲۰.۶ درصد مردم ایران در ورزش همگانی
دبیر نشست شورای ورزش بانوان منطقه 2 کشور گفت: میزان مشارکت قشرهای مختلف مردم ایران در ورزش همگانی 20.6 درصد بوده در حالی که در کشورهای اروپایی این رقم حدود 70 درصد است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، نگار افشین روز یکشنبه در نشست شورای ورزش بانوان منطقه 2 کشور در یاسوج گفت : مشکل اساسی ورزش بانوان کمبود زیرساخت های لازم است به گونه ای که حدود 90 درصد استان ها ساختارهای زیربنایی برای ورزش بانوان را در اختیار ندارند.

وی افزود: برخی سالن های ورزشی مختص بانوان در مکان های دورافتاده و نامناسب واقع شده است.

افشین تصریح کرد: با توجه به سیاست گذاری دولت دوازدهم و اهداف وزارت ورزش و جوانان باید به اولویت های ورزش بانوان اهمیت بیشتری داده شود.

وی خواستار تلاش هر چه بیشتر متولیان امر برای ارتقای کمی و کیفی ورزش بانوان استان های منطقه 2 کشور شد.

سرپرست هماهنگی امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: به اشتراک گذاشتن و تبادل نظر هیأت های ورزشی بانوان منطقه 2 کشور در رشد و پیشرفت ورزش بانوان این استان ها مؤثر است.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز بدون اشاره به آمار، گفت: تعداد بانوان ورزشکار دعوت شده این استان به تیم های ملی در سه سال گذشته حدود 61 درصد رشد داشته است.

سید محمدتقی علوی افزود: کمبود زیرساخت ها و نبود حامی مالی از معضلات مهم پیش روی ورزش بانوان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی بر لزوم فرهنگ سازی گسترده در حوزه ورزش بانوان در کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد.

علوی بیان کرد: همایش پیاده روی خانوادگی با اهدای یک دستگاه خودروی پراید و صدها جوایز نفیس دیگر جمعه اول دی سال جاری در شهر دوگنبدان برگزار می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد مسیر این پیاده روی را از پارک نفت به سمت پارک دوستی اعلام کرد.

علوی تصریح کرد: مسئولان هیأت ورزش ‌های همگانی کهگیلویه و بویراحمد اقدام به برنامه ریزی بهتر و هدف گذاری‌ های لازم برای توسعه ورزش همگانی در این استان کرده اند.

میهمان ویژه این نشست یک روزه «فریبا محمدیان» معاون ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان بود که به دلایل شخصی نتوانست در آن حضور یابد.

مسئولان ورزش بانوان استان های کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و خوزستان در این نشست یک روزه حضور داشتند.

کهگیلویه و بویراحمد حدود 50 هزار ورزشکار ساماندهی شده مرد و زن در رشته های مختلف دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز