رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مشهد خبرداد:

کمبود هشت هزار تخت بیمارستانی در خراسان رضوی

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۱۵:۳۸:۴۱
کد خبر: ۶۵۰۶۲۹
کمبود هشت هزار تخت بیمارستانی در خراسان رضوی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مشهد اعلام کرد: استان خراسان رضوی در شهرستان های زیر پوشش این دانشگاه با کمبود بیش از هشت هزار تخت بیمارستانی مواجه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد دکتر محمدرضا دارابی روز یکشنبه در آیین افتتاح بخش جراحی قلب بیمارستان امام زمان (ع) مشهد افزود: تعداد تخت های مورد نیاز مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد 16 هزار تخت است که اکنون به میزان نیمی از این رقم در این مناطق دایر است.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با وجود انبوه جمعیت زائر و مسافر، نه تنها از دیگر استانها بیشتر نیست بلکه کمتر نیز هست.

وی ادامه داد: امسال در دهه پایانی صفر بیش از چهار میلیون نفر زائر امام رضا (ع) به مشهد مقدس عزیمت کردند که حدود 400 هزار نفر آنان زائران پیاه بودند و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به آنها از ضروریات بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از استاندار خراسان رضوی خواست که کمبود اعتبارات این استان در حوزه درمان و بهداشت را پیگیری کند تا کمبود اعتبارات در خدمات رسانی به مجاوران و زائران جبران شود.

دکتر دارابی با تشکر از همت و فعالیت خیران در رفع کمبودهای حوزه سلامت تاکید کرد: اگر بخش خصوصی می خواهد وارد حوزه درمان شود نباید نگاه انتفاعی داشته باشد و از سوی دیگر در ارائه خدمات باید استانداردهای لازم بهداشتی و درمانی رعایت شود.

مراسم بهره برداری از بخش جراحی قلب بیمارستان امام زمان (عج) امروز با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار شد.

هم اکنون خدمات حوزه سلامت به استان 6 میلیون و 300 هزار نفری خراسان رضوی توسط 6 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی مستقر در شهرهای مشهد، سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، نیشابور و تربت جام ارائه می شود که افزون بر 75 درصد از این جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

 

نظر شما
پرونده ویژه