استاندار مرکزی در نشست با شهردار اراک:

مدیریت شهری با طرح های خلاقانه کاهش آلودگی هوا را دنبال کند/ شهرداری اراک به سرعت طرح های نیمه کاره عمرانی را به اتمام برساند

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۲۰:۵۲:۰۵
کد خبر: ۶۵۰۶۶۲
مدیریت شهری با طرح های خلاقانه کاهش آلودگی هوا را دنبال کند/ شهرداری اراک به سرعت طرح های نیمه کاره عمرانی را به اتمام برساند
استاندار استان مرکزی بر اهمیت زیبایی های بصری و مبلمان شهری تاکید کرد و گفت: انتظار است که شهرداری اراک در فرصت باقی مانده تا فصل بهار با تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام که از گذشته به ارث رسیده و اجرای طرح های زیباسازی شهری به ترمیم و بهبود فضای بصری شهر بپردازد.

به گزارش برنا از اراک، استاندار استان مرکزی بر اهمیت زیبایی های بصری و مبلمان شهری تاکید کرد و گفت: انتظار است که شهرداری اراک در فرصت باقی مانده تا فصل بهار با تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام که از گذشته به ارث رسیده و اجرای طرح های زیباسازی شهری به ترمیم و بهبود فضای بصری شهر بپردازد.

استاندار مرکزی روز یکشنبه در نشست با شهردار اراک گفت: اراک یکی از کلانشهرهای آلوده است که ریشه یابی علمی علل و سهم آلاینده های هوای آن باید با جدیت دنبال شود.

سیدعلی آقازاده افزود: مستندات موجود منشاء آلایندگی هوای اراک را بیشتر ریزگردهای وارداتی و محلی می دانند و البته برخی صنایع آلوده و خودروها و منابع گرمایشی نیز در این میان سهم دارند که باید به طور دقیق نوع آلایندگی، حجم و کیفیت آن ها کاویده شود.

آقازاده اظهار کرد: بیشترین حجم و ترکیب آلایندگی هوا در اراک در ایام سال ناشی از ریزگردهای مناطق جنوب کشور است در حالی که منشا آلودگی در سایر کلانشهرها بیشتر ماهیت شیمیایی دارد و ناشی از سوخت خودروها است.

استاندار مرکزی گفت: گرچه برخی صنایع نیز از علت های اصلی آلودگی هوا در اراک شناخته شده اند و نیاز است با جدیت استانداردهای زیست محیطی را رعایت کرده و به تعهدات خود عمل کنند.

آقازاده افزود: اقدام مطلوب شهرداری اراک در تهیه دوچرخه و موتورسیکلت های برقی و نیز تعویض اتوبوس های قدیمی از جمله راهکارهای مناسب برای کاهش آلودگی هوا است و انتظار می رود که حوزه مدیریت شهری در اراک طرح های خلاق، مشارکت جو و هدفمندی را در حوزه کاهش آلودگی هوا دنبال کند.

آقازاده در ادامه افزود: گرچه سطح درامدی شهرداری ها در شرایط کنونی مطلوب نیست اما باید کوشید با منابع موجود بر مشکلات فارغ شد و رضایتمندی مردم را با ارایه خدمات مطلوب تامین کرد.

وی اظهار کرد: انسجام و وحدت خوبی در مجموعه مدیران استان فراهم شده است و خانواده بزرگ دولت در این استان با حفظ وحدت می تواند بر مشکلات غلبه کنند.

استاندار  مرکزی گفت: گفتمان غالب مدیریتی در استان تلاش برای رفع مشکلات مردم است و باید از این فرصت نهایت استفاده در توسعه، رشد و پیشرفت استان صورت گیرد.

آقازاده افزود: شهرداری ها باید با برنامه ریزی چند لایه ضریب آسیب پذیری اقتصادی را کاهش دهند و بتوانند بر مشکلات غلبه کنند.

استاندار استان مرکزی گفت: تیم مدیریتی استان در قطار واحدی سوار هستند که به سمت توسعه همه جانبه استان حرکت می کند و به منطور دستیابی به اهداف و سرعت بخشی به برنامه ها باید وحدت سرلوحه کارها باشد.

آقازاده افزود: خدمت به مردم هدف غایی همه مدیران استان است و از این مهم باید با فعالیت های اثربخش و ماندگار به دست آید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز