اعتراض نائب رییس اتاق ارومیه به وزیر کشور در خصوص بسته بودن مرز تمرچین آذربایجان‌غربى

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۱۸:۴۸:۱۵
کد خبر: ۶۵۰۶۶۳
اعتراض نائب رییس اتاق ارومیه به وزیر کشور در خصوص بسته بودن مرز تمرچین آذربایجان‌غربى
سی و یکمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران امروز در محل اتاق بازرگانی ایران در تهران برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، در این نشست به با حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور برگزار شد، مسائل مربوط به زمین‌لرزه اخیر کرمانشاه و بازسازی مدارس این منطقه، بررسی مزیت‌ها و کاستی‌های لایحه بودجه ۹۷ و ضرورت‌های اقتدار، امنیت و توسعه کشور مورد بحث قرار گرفت.

در این نشست علی دیلمقانیان نایب رییس اتاق بازرگانی ارومیه با اشاره به انتصاب محمدمهدى شهریارى به‌سمت استاندار آذربایجان‌غربى گفت: انتخاب ایشان به‌عنوان استاندار جدید استان با رویکرد تحول در بخش اقتصادى و اصلاح ساختار مدیریتى استان بوده که می تواند در رشد و توسعه استان مثمر‌ثمر باشد.

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی مرزهاى استان و همچنین تعطیلى گمرکات تمرچین و پرویزخان خاطر نشان کرد: در طول ٨ سال دفاع مقدس مردم استانهاى مرزى و به‌ویژه آذربایجان‌غربی به‌عنوان پیشرو در دفاع از آب و خاک و ناموس ایران عزیز بودند لیکن طى سالهاى گذشته بیشترین آسیب تصمیمات سیاسى دولتمردان متوجه مردمان این استان‌ها گردیده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی ارومیه تصریح کرد: تجار و بازرگانان منطقه طى ۱۵ سال گذشته با تلاش شبانه روزى خود و تحمل آسیب ها و خسارات مادى فراوان موفق به کسب بازار ٣میلیارد دلارى کردستان عراق شده بودند که متاسفانه با اعمال سیاست انقباضى و تحریم به بهانه درخواست حکومت مرکزى عراق ، تمام رشته هاى بافته شده بخش خصوصى پنبه شد و حتى با بازگشایى مجدد مرز بدلیل سلب اعتماد مشتریان آن منطقه، دیگر امکان حضور پررنگ تجار و بازرگانان ایرانی در آن منطقه را نخواهد داشت و مردم اقلیم به تجارت با شرکتهاى ترکیه‌ای تمایل بیشترى خواهند داشت.

دیلمقانیان با اشاره به شعار دولتمردان در مورد معیشت مردم گفت: برابر آمار معتبر موجود ، اقتصاد و امرارمعاش مردم استانهاى مرزى چه در بحث تجارت و چه در حوزه جذب گردشگر سیاحتى و گردشگری سلامت ارتباط مستقیمى با اقلیم کردستان دارد و این درحالیست که شعار دولتمردان همواره حول موضوع معیشت! یعنى تامین حداقل هاى لازم براى زندگى مردم و مرزنشینان بوده و با گذشت بیش از ٤٠ سال از این شعار هنوز به لطف تصمیمات سیاسى با اهداف خاص ، شاید این حداقل نیز با چالش هاى جدى روبروست.

وی در پایان افزود: گرچه آقاى وزیر امروز در برابر دیدگان ٤٠٠ نفر از فعالین اقتصادى و دوربین هاى صداوسیما قول بازگشائى مرز  را طى روز جارى را دادند ولی با این حال باید منتظر بود و دید که آیا شاهد محقق شدن این موضوع خواهیم بود یا خیر؟

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز