استاندار خراسان رضوی :

جایگاه ممتاز استان در حوزه حمل و نقل نسبت به سایر نقاط کشور دارد

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۰۶:۴۴:۰۳
کد خبر: ۶۵۰۷۲۱
جایگاه ممتاز استان در حوزه حمل و نقل نسبت به سایر نقاط کشور دارد
به مناسب روز حمل و نقل، مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با استاندار خراسان رضوی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در این دیدار به سفر سالانه 27 میلیون مسافر و زائر به مشهد مقدس اشاره و بیان کرد: این کلانشهر و خراسان رضوی در حوزه حمل و نقل مسافر جایگاه متمایزی نسبت به سایر نقاط کشور دارد لذا باید حمل و نقل جاده ای آن متنوع و به روز شود.

وی افزود: بخش خصوصی و تشکل های حوزه حمل و نقل باید با استفاده از ایده های جدید و چانه زنی با دستگاه دولتی در راستای رفع مشکلات این حوزه و رسیدن به سود دهی متعادل در کنار ارائه خدمات مطلوب تلاش کنند.

استاندار خراسان رضوی بر نوسازی ناوگان حمل و نقل نیز تاکید و تصریح کرد: روند نوسازی ناوگان فرسوده باید بگونه ای باشد که رانندگان و بخش خصوصی بتوانند هم توان پرداخت اقساط و هم توان اداره زندگی خود را داشته باشند.

رشیدیان ادامه داد: برای تحقق این مهم باید با همکاری بخش های مختلف راهکارهایی ارائه کرد. کانون ها، انجمن صنفی و شرکت های حمل و نقلی باید سودی برای رانندگان داشته باشند. تشکل ها و شرکت های حمل و نقل باید با چاره اندیشی و همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زمینه نوسازی ناوگان را با سود کمتر از شرکت های لیزینگ برای رانندگان فراهم کنند.

وی به طرح برخی مشکلات شرکت های حمل و نقل در مورد میزان و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیز اشاره و خاطر نشان کرد: در خصوص تعیین مالیات باید به نحوی عمل شود که شرکت ها به سمت فقر و تعطیلی سوق داده نشوند و بین مالیات گیرنده و مالیات دهنده تعادلی برقرار باشد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: مخالف اعمال مالیات نیستیم چرا که برای توسعه کشور هر کسی باید سهم خود را بپردازد ولی نقطه تعادل و نحوه این محاسبه نیز مهم است.

رشیدیان گفت: در ایران حمل و نقل بار جاده ای از حمل و نقل ریلی ارزانتر است. گاهی باید برای گرفتن بار از کشورهای همسایه حمل و نقل را ارزان کرد.

در این نشست نمایندگان بخش خصوصی، کانون ها و تشکل های حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز به بیان مشکلات خود پرداختند. 26 آذر ماه 'روز حمل و نقل' نامیده شده است.

248 شرکت حمل و نقل بین المللی فعال در خراسان رضوی وجود دارند. این استان 20 هزار و 574 کیلومتر راه دارد که شش هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.

خراسان رضوی رتبه نخست حمل مسافر در جاده و ریل، رتبه دوم حمل و نقل هوایی و رتبه نخست صادرات و ترانزیت کالا را در کل کشور دارا است.

این استان در زمینه صنعت ترانزیت نیز با چهار پایانه مرزی، کریدور مهم واردات و صادرات، پیوند مرزها و کشورهای همسایه شرقی به نقاط مرکزی و جنوبی ایران است.

38 هزار راننده باری و 9 هزار راننده مسافری در بخش حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی فعالیت دارند. همچنین 43 هزار و 920 دستگاه خودرو سنگین در ناوگان جاده ای این استان وجود دارد.

394 شرکت باری و مسافری، 92 انجمن صنفی مسافری و 17 انجمن صنفی کالا در خراسان رضوی فعال هستند. 25 مجتمع خدمات رفاهی و 10 مرکز معاینه فنی نیز در سطح این استان دایر است.

 ۹۵ درصد حمل و نقل ها در خراسان رضوی حمل و نقل جاده ای است و در این میان 14 درصد رفت و آمد خودروها را در سطح استان ناوگان حمل و نقل عمومی بر عهده دارد. بالغ بر ۹۹ درصد بخش حمل و نقل خراسان رضوی متعلق به بخش خصوصی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز