احتمال "خاموشی" در مناطق زلزله‌زده

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۱۵:۳۴:۱۹
کد خبر: ۶۵۱۰۷۱
احتمال خاموشی در مناطق زلزله‌زده
سه برابری مصرف برق در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه افزایش یافته و در صورتی که مردم صرفه‌جویی نکنند در این مناطق با خاموشی مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  علیمراد مرادی‌مجد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان مطلب بالا، افزود: متاسفانه به دلیل اینکه وقوع زلزله با فصل سرما همزمان شد، مصرف برق به دلیل  استفاده از وسایل گرمایشی در مناطق زلزله زده بسیار بالا رفته است.

وی گفت: با توجه به اینکه اکنون دسترسی به برق برای تمامی مردم فراهم شده، اکثر افراد به سمت استفاده از هیتر برقی برای گرم کردن چادر و حتی پخت و پز رفته‌اند و حتی مواردی داریم که در یک چادر دو تا سه هیتر برقی به صورت همزمان روشن است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: استفاده از هیتر برقی در شرایطی صورت می‌گیرد که چراغ والور و نفت نیز به اندازه کافی برای مردم تامین شده، اما آنها استفاده از هیتر برقی که راحت‌تر است را ترجیح می‌دهند.

مرادی‌مجد ادامه داد: تأمین برقی که برای چادرها انجام شده برای شرایط اضطراری است و به هیچ عنوان ظرفیت این میزان مصرف را ندارد.

وی افزود: در شرایط عادی مصرف برق در سرپل‌ذهاب در شب  20 مگاوات بود که این میزان اکنون به حدود 46 مگاوات رسیده است. مصرف برق در ثلاث باباجانی نیز از چهار تا پنج مگاوات به حدود 14 مگاوات افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت:  40 تا 50 درصدی مصرف برق در قصرشیرین، گیلانغرب و دالاهو هم افزایش یافته است.

مرادی‌مجد ادامه داد: با ادامه این روند بار خارج از ظرفیت به شبکه‌ها تحمیل می‌شود و در این صورت به احداث خط جدید نیاز داریم که زمان‌بر است.

وی افزود: این افزایش مصرف می‌تواند باعث قطع برق و خاموشی در مناطق زلزله زده شود و اکنون هم اگر قطعی‌های موردی داریم ناشی از همین افزایش مصرف است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت:  آتش سوزی  از دیگر پیامدهای اضافه مصرف برق است و گاهی کابل‌ها تحمل این میزان مصرف را ندارند و ممکن است دچار سوختگی شوند و چون چادرها به صورت تجمعی برپا شده‌ آتش سوزی ناشی از برق در یک چادر می‌تواند به چادرهای دیگر نیز منتقل شود.

مرادی‌مجد ادامه داد: تعداد چادرهایی که تاکنون برای آنها برق تأمین شده 30 هزار مورد می‌باشد که از این تعداد 20 هزار مورد در سرپل‌ذهاب و مابقی در سایر نقاط است.

وی افزود: برای حدود دو هزار کانکس نیز تأمین برق صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: متاسفانه گاهی برخی افراد در کنار کانکسی که دارند اجازه جمع آوری چادرها را هم نمی‌دهند که این امر نیز خود باعث افزایش مصرف برق می‌شود.

مرادی‌مجد در پایان از مردم خواست برای اینکه مشکلی برای خود آنها و خطوط و شبکه‌های شرکت برق پیش نیاید، در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز