معاون استاندار:

۱۰ طرح افتتاحی آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد از جامعیتی تمام ساحتی برخوردار بود

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۱۳:۲۳:۲۶
کد خبر: ۶۵۱۰۸۱
۱۰ طرح افتتاحی آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد از جامعیتی تمام ساحتی برخوردار بود
با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی جلسه هیئت مدیره بنیاد فرهنگی ثابت به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، در این جلسه که 10 طرح آموزش و پرورش ناحیه سه نیز به طور همزمان افتتاح شد؛ سید جواد حسینی گفت: جامعه تک ساحتی که رنج بشر امروزی است ناشی از تعلیم و تربیت تک ساحتی است و باید با سرعت در راستای تعلیم و تربیت تمام ساحتی گام برداریم.

 وی افزود: 10 طرح افتتاحی امروز آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد از جامعیتی تمام ساحتی برخوردار بود.

معاون استاندار با بیان مفهوم تقلیل گرایی هویتی اظهار داشت: قبل از انقلاب هویت ایرانیان به هویت ملی شان اتصال داده می شد و هویت و اندیشه های دینی کم رنگ انگاشته می شد.

وی گفت: در اوایل انقلاب به اندیشه های دینی وزن دادیم و از هویت ملی فاصله گرفتیم که در استمرار راه  به این نکته مهم دست یافتیم که هویت ایرانیان در گرو اعتقادات دینی و فرهنگ ملی است .

حسینی  افزود: دو نماد اعتقادات دینی و فرهنگی ملی  و تاریخی در  شهر مشهد وجود دارد. مضجع شریف رضوی نماد اعتقادات دینی و  فردوسی نیز نماد فرهنگ  ملی و تاریخی  ایرانیان است.

 معاون استاندار با بیان اینکه  فردوسی نه تنها نمادی از فرهنگ و تاریخ ملی ایران است بلکه اعتقادات ما را نیز در اشعار خود منعکس کرده است اظهار داشت: فردوسی نمادی از هویت ملی و تاریخی ایران اسلامی است و تکریم چنین ذخائر بزرگ فرهنگی و تمدنی، به معنای تکریم فرهنگ غنی ایران است.

 وی افزود: احیای توس و فردوسی به تنهایی توسط دستگاه های دولتی امکان پذیر نیست و باید پیشگامان و افردادی گه گام در راه  احیای توس و فردوسی برداشته اند  را ارج نهیم.

 شایان ذکر است در این مراسم علاوه بر افتتاح ده طرح آموزش و پرورش ناحیه 3 مشهد  از کتاب ادبیات فرهنگسرا نیز رونمایی شد.

بنیاد فرهنگی ثابت فردوسی توسط حسین ثابت با هدف احیای توس و شناسایی فردوسی به کودکان و نوجوانان  شکل گرفته است و نخستین فرهنگسرای فرهنگی و ادب پارسی کشور نیز توسط این بنیاد در مشهد راه اندازی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز