معاون مرکز فنآوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال:

راه اندازی جشنواره محتوای دیجیتال موجب شناسایی استعدادها می شود

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۱۴:۴۱:۰۳
کد خبر: ۶۵۱۰۹۴
راه اندازی جشنواره محتوای دیجیتال موجب شناسایی استعدادها می شود
حمید ضیایی پرور: راه اندازی جشنواره تولید محتوای نماز در فضای مجازی در شناسایی استعدادهای این بخش موثر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "حمید ضیایی پرور" معاون مرکز فن آوری اطلاعات ورسانه های دیجیتال در سومین اجلاس استانی نماز با عنوان فضای مجازی و نماز که در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد با بیان این مطلب، اظهارداشت: خوشبختانه در حال حاضر بزرگترین گنجینه محتوایی در فضای مجازی متعلق به حوزه های علمیه است و باید طلاب و روحانیون بشدت خود را در این بخش تقویت کنند تا پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.

معاون مرکز فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: راه اندازی جشنواره تولید محتوای نماز در فضای مجازی در شناسایی استعدادهای این بخش موثر است و ما را در اهداف تعیین شده رهنمون می سازد.

وی اضافه کرد: باید محتوای معارف اسلامی و مسائل مرتبط با نماز به فرمت های قابل انتشار در فضای مجازی شود تا بتوانیم در این بخش نیز تاثیرگذار باشیم.

معاون مرکز فنآوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: بیش از ۸۳درصد کل محتوای جهان در فضای مجازی، تصویری است و در سال جاری برای حمایت از توسعه محتوی در مرکز فناوری فضای مجازی بیش از ۹۰عنوان موضوع که مانع تولید محتوی هستند شناسایی شده است.

وی بیان کرد: در کنار هر مسجد یک کانون فرهنگی داریم که با تقویت کانون های دیجیتال باید در این مسیر با قدرت حاضر شویم.

ضیایی پور اضافه کرد: راه اندازی جشنواره تولید محتوای نماز می تواند در شناسایی استعدادهای این بخش موثر باشد و ما را در اهداف تعیین شده رهنمون سازد.

وی گفت: آموزش و پرورش هم می تواند نحوه ارتباط دانش آموزان با نماز را آموزش دهد، نصب اپ های اذان و اوقات شرعی در گوشی های هوشمند می تواند از راهکارهای موثر در ترویج نماز باشد.

معاون مرکز فنآوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: روحانیون باید در فضای مجازی حضور موثری داشته باشند و به شبهات جوانان پاسخ دهند و در واقع این فضا را یک منبر بدانند و اگر هر روحانی یک کانال داشته باشد می تواند از این فرصت در ترویج دین و نماز استفاده کند.

وی اظهار داشت: داستان نویسی کوتاه در مورد نماز، دل نوشته های قرآنی و نماز، مسابقه عکس و نماز، اذان در فضای مجازی، نذر وقف فرهنگ در این فضا و ضرورت تبدیل نماز و ایات با فرمت های مجازی مانند بازی و سرگرمی، ویدئو و اپلیکیشن می توانند در تبلیغ دینی موثر باشد.

ضیایی پور بیان کرد: جشنواره رسانه های اجتماعی در حوزه فنآوری و مهارت تاکنون ۱۵۰۰کانال تلگرامی را شناسایی کردیم و با داشتن نقشه مساجد و نمازخانه ها در فضای مجازی و درج پیام روزانه در تلگرام حضور نقش آفرینی داریم.

در این مراسم که آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، زاهدی استاندار، آیت الله تاکندی عضو سابق مجلس خبرگان، ائمه جمعه و جماعات، مدیران دستگاههای اجرایی حضور داشتند از دستگاههای اجرایی که در اقامه نماز موفق عمل کرده بودند و نیز اثار برتر دیجیتال ارائه شده در فضای مجازی با موضوع نماز تجلیل شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز