"مسئول پایگاه استعدادیابی و قهرمانی استان لرستان" در گفت وگو با برنا مطرح کرد:

ضرورت پیوستن خانواده ها به استعداد یابی ورزشی فرزندان خود/ برگزاری کارگاه توجیهی اهمیت استعداد یابی برای معلمان ورزش

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۱۳:۴۴:۵۷
کد خبر: ۶۵۱۵۶۹
ضرورت پیوستن خانواده ها به استعداد یابی ورزشی فرزندان خود/ برگزاری کارگاه توجیهی  اهمیت استعداد یابی برای معلمان ورزش
" آرش قیاسیان " در گفت وگو با برنا گفت: اجرای طرح استعداد یابی و پیکر سنجی از مدارس خرم آباد بصورت مرحله ایی در پایگاه قهرمانی و استعداد یابی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان لرستان و معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش در تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۹۶ در خرم آباد برگزار و دانش آموزان به رشته های هدف معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛قیاسیان با بیان اینکه در برگزاری یکی از مراحل این روند به خانواده ها  آگاهی رسانی می کنیم ،اظهار کرد:  این استعداد یابی در رده سنی  8 تا 13 سال انجام می گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت پیوستن خانواده ها ومعرفی فرزندان خود به مرکز استعداد یابی وقهرمانی استان برای استعداد یابی ورزشی  فرزندانشان، افزود:  استعداد یابی باعث می شود که هزینه خانواده برای جهت دهی دانش آموزان وبچه ها برای ورزش به هدر نرود وبچه ها  به شکل درستی به سمت رشته ایی که استعدادش را دارند هدایت شده  وپرورش یابند که این شرایط هم به نفع ورزش کشور است وهم  از لحاظ اجتماعی مفید خواهد بود .

قیاسیان تصریح کرد:  استعداد یابی  البته به یک رشته  اختصاص ندارد بلکه ما در 10 رشته  کار استعداد یابی را انجام می دهیم  تا خودشان انتخاب کرده  وبه سمت رشته هایی که در سطح استان دارای  مربیان مجرب وصاحب نظر هستند بروند.

وی خاطر نشان کرد: ما نمونه دانش آموز را می آوریم وبرطبق نوع تیپ بدنی او  می گوییم که این فرد  به در چه رشته ایی استعداد دارد  و در واقع انطباق سنجی آن را مشخص می کند.

قیاسیان با بیان اینکه در روز دوشنبه  26 آذرماه  از پنج نفر استعداد یابی کردیم که نوع تیپ بدنی دو نفر از آنها به سنگ نوردی نزدیک بود، یک نفربه  کشتی ودو نفر هم با رشته   تکواندو انطباق   و وقتی هم  آنها را  به هیئت های هدف فرستادیم مسئولین ومربیان این هیئت ها استعداد آنان را  تایید کردند .

وی با اشاره به اینکه  اداره کل ورزش وجوانان لرستان با کمترین هزینه در خدمت استعداد یابی  دانش آموزان وخانواده های لرستانی برای هدایت  آنها به سمت ورزش  است ،گفت:  خانواده ها باید در جریان  این مراحل قرارگرفته  ودر واقع استعداد یابی با حضور والدین خود بچه ها انجام می گیرد.

مسئول استعداد یابی وقهرمانی استان لرستان با بیان اینکه در نشستی که دیروز دوشنبه در اداره کل  با هیئت دانش آموزی آموزش وپرورش استان  داشتیم ایده برگزاری  یک کلاس آموزشی در این خصوص را مطرح کردیم ودرصدد هستیم تا پایگاه قهرمانی با حمایت مدیرکل اداره ورزش وجوانان یک کارگاه توجیهی در این خصوص برای معلمان ورزش برگزار کند.

گفت وگو : جودکی نژاد

 

نظر شما