سرپرست سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری خبر داد؛

اجرای ویژه برنامه‌ های شب یلدا در فرهنگ سراهای شهرداری قزوین

۱۳۹۶/۰۹/۲۹ - ۱۲:۴۵:۱۷
کد خبر: ۶۵۲۰۱۹
اجرای ویژه برنامه‌ های شب یلدا در فرهنگ سراهای شهرداری قزوین
محمد درافشانی از اجرای ویژه برنامه های هنری فرهنگی شب یلدا به منظور حفظ سنت دیرینه شب یلدا و عمل به رسالت فرهنگی و هنری شهرداری در مراکز تحت پوشش این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "محمد درافشانی" سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گفت: جشن بزرگ یلدا 30آذر ماه سال جاری ساعت 18عصر با مشارکت تشکل های مردمی در موزه مردم شناسی قجر برگزار می شود.

 درافشانی بیان کرد: اجرای ویژه برنامه شب یلدا با عنوان «یلدا، احیای آیین های دیرین ایرانی» از دیگر برنامه هایی است که از سوی خانه فرهنگ دانش 28آذر ماه امسال ساعت 15بعد از ظهر در سالن اجتماعات بانو حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد که جنبه فرهنگ سازی و نهادینه کردن این سنت دیرینه برای کودکان را دارد.

وی اظهار کرد: ویژه برنامه دیگری که به مناسبت شب یلدا برگزار می شود، جشنی با عنوان «یلدا، مجالی برای تجربه لحظه های شیرین با هم بودن» است که با هدف پاسداشت آیین های کهن ایرانی 29آذر ماه سال جاری ساعت16 بعد از ظهر توسط خانه فرهنگ محمدیه در سالن قائم شهرداری قزوین برگزار می شود.

درافشانی خاطرنشان کرد: همچنین جشن «یلدا، بدرقه پاییز» با برنامه های شاد و مفرح برای کودکان به همراه حافظ خوانی و نمایش شاد 29آذر ماه سال جاری در خانه فرهنگ شهید نواب صفوی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: مراسم جشن شب یلدا همراه با حافظ خوانی،قصه های ننه سرما و برنامه های شاد و مفرح ویژه کودکان 27آذر ماه امسال در فرهنگسرای بانو حضرت زهرا(س) و جشن «یلدا بلندترین شب سال» با برنامه های شاد و نمایش عروسکی به همراه چیدمان شب یلدا 28آذر ماه در محل خانه فرهنگ سنجیده و همچنین ویژه برنامه شب یلدا با هدف آشنایی کودکان با سنت های دیرینه ایرانیان توسط خانه تخصصی شاد همراه با برنامه های مفرح و حافظ خوانی 28آذر ماه در تالار خورشید برگزار شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز