مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین:

برگزاری یادواره های شهدا با رویکرد جناحی، اثربخش نیست

۱۳۹۶/۱۰/۰۲ - ۱۳:۵۶:۱۳
کد خبر: ۶۵۳۱۲۱
برگزاری یادواره های شهدا با رویکرد جناحی، اثربخش نیست
نصرت اله علیرضایی گفت: برگزاری یادواره های شهدا با رویکرد جناحی و سیاسی، اثربخشی لازم را در بین جوانان ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "نصرت اله علیرضایی" مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بیان داشت: اولین موضوعی که درخصوص فرهنگ ایثار و شهادت باید مشخص و تعریف شود این است که چه تعبیری از این مفهوم وجود دارد  و درک و برداشت ما از این موضوع چیست؟ به عبارت دیگر وقتی این مفهوم را می شنویم چه چیزی در ذهن ما تداعی می شود؟ ملاک ها و شاخص های فرهنگ ایثار و شهادت کدام ها هستند؟

وی افزود: این مفهوم بیانگر آن است که در دوران دفاع مقدس ارزش ها و باورهایی وجود داشت که عقبه فرهنگی و نیروی پیش برنده دفاع مقدس بود و آن باورها و ارزش ها در جامعه امروز و در بین نسل جوان و جدید ما چندان نمود و برجستگی ندارد لذا دغدغه ترویج و توجه به این ارزش ها برای مسوولان و مدیران مطرح شده است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: ارزش ها و باورهای حاکم برفضای دوران دفاع مقدس عبارت بودند از ساده زیستی، بی توجهی به دنیا، تقدم منافع ملی بر منافع شخصی،خانوادگی و جناحی،نوع دوستی، آرمان گرایی،گذشت و احسان، دست گیری از دیگران و...  این ارزش ها در جامعه امروز کمرنگ شده و جای خود را به ارزش هایی چون عقل گرایی، محاسبه گری، سود اندیشی، دنیاگرایی، واقع بینی، ثروت اندوزی و توجه به منافع فردی و...داده است.

علیرضایی گفت: امروز باید دغدغه و مساله اصلی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت چاره اندیشی و تامل پیرامون مکانیزم انتقال ارزش های دوران دفاع مقدس به جامعه ای باشد که گفتمان دیگری بر آن حاکم ست و در جو و فضای دیگری تنفس می کند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری افزود: بین ارزش های جامعه فعلی به ویژه نسل جوان با ارزش ها و آرمان های دوران دفاع مقدس فاصله وجود دارد و این موضوع نیازمند آسیب شناسی و چاره اندیشی است.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین با اشاره به برگزاری یادواره های شهدا خاطر نشان کرد: باید این واقعیت را هم بپذیریم که بخش زیادی از یادواره های شهدا که امروزه در جامعه ما برگزار می شود با یک نگاه و رویکرد سیاسی و جناحی است، لذا نتوانسته اند در جذب جوانان و نسل جدید به این فضاها موفق بوده و اثرگذاری مطلوب خود را داشته باشند.

 

 

نظر شما