امام جمعه یزد:

متهم کردن ایران از سوی آمریکا در حمله موشکی یمن به عربستان مضحک است

۱۳۹۶/۱۰/۰۲ - ۱۵:۰۸:۱۹
کد خبر: ۶۵۳۲۰۶
متهم کردن ایران از سوی آمریکا در حمله موشکی یمن به عربستان مضحک است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: متهم کردن ایران از سوی آمریکا به کمک در حمله موشکی انقلابیون یمن به عربستان سعودی با نشان دادن یک قطعه آهن پاره در سازمان ملل متحد بسیار مضحک است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه های نماز جمعه یزد  گفت : آمریکا همچنان به دنبال توطئه علیه ایران و انقلاب اسلامی است، در حالیکه اسلحه به اسرائیل و عربستان و تروریست ها می دهد، مدعی هم می شود، ایران در کمک به مردم مظلوم یمن، موشک در اختیارشان می گذارد و عده ای نابینا و ناشنوا هم در سازمان ملل متحد از آنها حمایت می کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان با استفاده از فضای مجازی تلاش دارند در دین و اتحاد ما رخنه ایجاد کنند، افزود: در این شرایط باید وحدت و یکپارچگی داشته باشیم و با ایجاد ایمان و تعهد در جوانان زمینه افزایش نوآوری را فراهم کنیم تا بی نیاز از غربی ها باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: یکی از زمینه های استقلال و بی نیازی از کشورهای دیگر توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی و لزوم خروج دانشگاهیان و نخبگان از روزمرگی و نوآوری است.

به گفته ناصری یزدی ، بعضی ها فکر می کنند، عزت یافتن از طریق ظلم کردن ، نابود کردن و کنار زدن دیگران و گناه کردن است در حالی که عزتی که با حسادت، غیبت و تهمت و ظلم به دست آید موجب ذلیل شدن از سوی خداست؛ امری که عربستانی ها در حال ابتلا به آن هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد ، اضافه کرد: این در حالی است، با اطاعت خدا و اهل بیت(ع) و پیروی از حق، دوری از گناه و کمک کردن به همنوعان، انسان ها به راحتی به عزت خواهند رسید.

امام جمعه یزد با اشاره به برگزاری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز در بندرعباس یادآور شد: ذکر و یاد نماز باید زنده بماند، چون یکی از عنایات و الطاف الهی است،اگر انسان وارد این خانه شد به قرب و دوستی با خداوند خواهد رسید و وقتی به آن رسید، توفیق انجام خیلی از کارهای نیک نصیبش خواهد شد و از مسیر بیراهه و منکر دور می شود.

ناصری یزدی در بخشی از خطبه های نماز جمعه یزد با بیان اینکه نماز پیوند به دریای ابدی و الهی و عزت یافتن همیشگی است و خداوند پنج وعده در روز برای ملاقات خودش به داد، تصریح کرد: به همین دلیل خانواده ها و مربیان باید کودکان را به ویژه در مهدکودک ها و پیش دبستانی ها آشنا به نماز کنند و بدانند که آموزش برخی اشعار و حرکات نامرتبط چون دور کردن از نماز خیانت است.

وی در ادامه لزوم توجه به نهج البلاغه را یادآورشد و گفت: نهج البلاغه در کنار قرآن فراموش نشود و حوزه های علمیه ، مردم و جوانان استفاده از آن را مدنظر داشته باشند.

وی همچنین با تبریک ولادت امام حسن عسکری (ع) یازدهمین امام شیعیان پدر امام زمان (عج) اظهار کرد: دشمن در زمان امامت ایشان مراقبت بود تا حضرت مهدی به دنیا نیاید به همین دلیل ایشان می بایست زمینه ها و کارهای زیادی را برای گمراه نشدن مردم انجام دهد.

امام جمعه یزد در بخشی از خطبه ها با اشاره به زلزله های اخیر و لزوم رعایت مسائل ایمنی افزود: با توجه به اینکه چند وقتی است شاهد وقوع زلزله در برخی استان ها هستیم، باید اطلاعات مردم در باره ایمنی در برابر حوادث بیشتر و تمهیدات و آمادگی مسئولان برای کاهش خسارت زلزله ها بیشتر شود.

ناصری یزد با اشاره به افزایش آلودگی هوا در برخی شهرها هم گفت : برخی آلودگی ها و حوادث و تلفات ناشی از موتورسیکلت هاست که در یزد بیدا می کند، از این رو پیشنهاد می کنیم موتورهای که سرعت زیاد دارند به جوانان تحویل نشود تا تلفات و آسیب ها در تمامی بخش ها کاهش یابد.

وی به بزرگداشت هفته راهداری و روز حفاظت از هواپیماها اشاره کرد و از تلاش ها در افزایش امنیت راه ها و جاده ها و پروازها تقدیر کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز