ایرج رضایی در گفتگو با برنا از پیشنهاد تدوین مدل رتبه بندی محیط زیستی ساختمان ها و پایه ریزی حسابداری تعهدی و خزانه داری کل شهرداری به شهردار اراک خبر داد؛

ساختمان دوست دار محیط زیست به تاجران پیشنهاد شد

۱۳۹۶/۱۰/۰۳ - ۱۲:۲۸:۲۶
کد خبر: ۶۵۳۲۹۱
ساختمان دوست دار محیط زیست به تاجران پیشنهاد شد

 ایرج رضایی،عضو شورای شهر اراک در گفتگو با برنا گفت: گسترش ساخت ساختمان‌های دوستدار محیط‌زیست مدت‌هاست به رویکردی جهانی درتمام دنیا تبدیل شده است، مخصوصا با توجه به افزایش سهم ساختمان‌ها در مصرف منابع و تولید آلاینده‌های محیط‌زیستی در سطح شهرها.

وی افزود : دقیقا به همین دلیل، کشورهای توسعه یافته از مکانیزمی برای رتبه بندی ساختمان‌های دوستدار محیط‌زیست استفاده می‌کنند؛‌ ساختمان‌هایی که در این مباحث با عنوان ساختمان سبز شناخته می‌شوند.

در ایران نیز ، در این زمینه اقداماتی انجام گرفته است . لذا  شهرداری ها میتوانند در راستای استفاده از ظرفیت‌ها و هدایت بخش خصوصی در جهت ساخت ساختمان‌های منطبق بر شاخص‌های محیط‌زیستی، به تدوین مدل رتبه‌ بندی ساختمان‌های دوستدار محیط‌ زیست اقدام کنند .

رضایی اظهار کرد :معیارها و شاخص های رتبه بندی ساختمان های سبز می تواند شامل : 

کاهش مصرف انرژی و کنترل انتشار گازهای آلاینده،  مدیریت پساب، مدیریت آب باران، جداسازی آب خام از آب تصفیه و مدیریت پسماند ، تفکیک زباله تر و خشک و مکان مناسب برای نگهداری آنها، مدیریت پسماند خطرناک خانگی و غیره باشد که توسط کارشناسان تایید می شود؛ باشد. 

 این عضو شورای شهر ادامه داد :با ارائه طرحهای تشویقی و داوطلبانه و اهدای تسهیلات در شهرهای صنعتی مانند اراک که با مشکل آلودگی مواجه اند چنین رویکردی میتواند هم در بخش ساختمان های مسکونی و هم در بخش ساختمانهای صنعتی و اداری بسیار کارآمد باشد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز