رئیس صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خبر داد :

رتبه اول استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور

۱۳۹۶/۱۰/۰۳ - ۱۳:۵۸:۳۳
کد خبر: ۶۵۳۶۷۸
رتبه اول استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از رتبه اول این استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور خبر داد و گفت: در سالجاری ۱۲۵ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۱۶ طرح نیمه تمام استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ بهروز اسودی در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: در سالجاری و در جهت رونق تولید در استان و کمک به طرح های نیمه تمام استان به ۱۶ طرح نیمه تمام استان به ارزش ۱۲۵ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است که هفت طرح مربوط به بخش صنعت و ۹ طرح مربوط به بخش کشاورزی می باشد.

وی با اشاره به ثبت نام بیش از ۲هزار واحد تولیدی استان به منظور دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب اظهار داشت: تا کنون ۳۹۹ واحد تولیدی استان به ارزش بیش از ۲۲۶ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به رتبه اول این استان در تعداد پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور افزود: سهم صنعت حدود ۱۷۶ میلیارد تومان و سهم کشاورزی ۴۹ میلیارد تومان می باشد.

اسودی با تشکر از همکاری بانکهای عامل در پرداخت تسهیلات و عقد قرارداد با واحدهای تولیدی تصریح کرد: بانک صنعت و معدن با پرداخت ۷۰ درصد از سهم پرداختی در بین بانکهای عامل پیشتاز است.

وی ادامه داد: در این جلسه با درخواست ۴۷ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند موافقت و جهت دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شدند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اشتغالزایی ۳۰۰ نفری طرح های معرفی شده اظهار داشت: از این تعداد طرح ، ۲۳ طرح به ارزش ۷۵ میلیارد تومان مربوط به بخش صنعت و ۲۴ طرح به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی می باشد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به دیگر دستور کار این نشست اضافه کرد: در این جلسه مشکلات بانکی ، مالیات ، تامین اجتماعی و امور زیربنایی سه واحد تولیدی آجر ماشینی تال شاهرود ، رنگین پروفیل کویر و دانش بنیان آفتاب قومس و همچنین موضوع مشکلات احداث مجتمع صنفی شهرستان مهدیشهر بررسی شد.

دبیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان با اشاره به اجرایی شدن ۵۷ درصد مصوبات این کارگروه اذعان کرد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه تا کنون مشکلات ۵۱۳ واحد تولیدی استان بررسی و در جهت رفع موانع ۱۲۲۹ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.

 

نظر شما