طی هشت ماهه امسال؛

۷۶۷ واقعه طلاق در استان که اکثر طلاق‌ها در چهار سال ابتدایی زندگی است

۱۳۹۶/۱۰/۰۳ - ۱۴:۲۸:۵۰
کد خبر: ۶۵۳۷۱۵
۷۶۷ واقعه طلاق در استان که اکثر طلاق‌ها در چهار سال ابتدایی زندگی است
مدیرکل ثبت احوال خراسا‌ن‌جنوبی گفت: در هشت ماهه نخست امسال 12 هزار و 246 ولادت در استان را ثبت کرده‌ایم که از این میزان، 8640 واقعه شهری و 3606 واقعه روستایی بوده است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ مجتبی فاطمی، امروز (سوم دی‌ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به سالروز ثبت احوال گفت : در سال 1294 دولت وقت به فکر تشکیل نهادی افتاد که مشمولین را شناسایی کند.

وی با بیان اینکه ثبت احوال با بیش از 90 سال تجربه کاری بهترین خدمات را ارائه می‌دهد، افزود: در حال حاضر 120 میلیون اطلاعات شناسنامه‌ای افراد در پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال وجود دارد.

مدیرکل ثبت احوال خراسا‌ن‌جنوبی با بیان اینکه ثبت احوال در 250 نقطه کشور خدمات خود را ارائه می‌دهد، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های خاص این سازمان این است که در یک ثانیه، شش هزار استعلام را پاسخ می‌دهد.

فاطمی با بیان اینکه این سازمان سه ماموریت ویژه و حساس را دنبال می‌کند، ادامه داد: اولین مأموریت، ثبت وقایع حیاتی یعنی ازدواج، طلاق، تولد و وفات است.

وی با بیان اینکه کارکنان ثبت احوال مرزبانان هویتی هستند، بیان کرد: این کارکنان با کمترین امکانات در خدمت مردم استان هستند.

مدیرکل ثبت احوال خراسا‌ن‌جنوبی با اشاره به اینکه بعد از تولد نوزاد، باید ظرف مدت 15 روز تولد به ثبت برسد،افزود: اگر پدر و مادر بعد از 15 روز برای ثبت شناسنامه مراجعه کنند جریمه می‌شوند.

فاطمی با بیان اینکه از زمانی که فرد فوت می‌کند تا زمان ثبت فوت 10 روز بیشتر مهلت نیست، تصریح کرد: مأموریت نخست ثبت احوال برآمده از فرمایشات رهبری است که فرمودند:« اتقان اسناد هویتی از اهمیت بالایی برخوردار است».

وی با بیان اینکه در حال حاضر ثبت احوال از حالت سنتی خارج شده و به حالت الکترونیکی درآمده است، گفت: مکانیزه کردن فرآیندهای ثبت احوال امکان جعل را کاهش می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال خراسا‌ن‌جنوبی بیان کرد: صدور کارت هوشمند ملی از اوایل سال 91 آغاز شده است و در حال حاضر 550 هزار نفر در استان واجد شرایط کارت هوشمند ملی هستند که  برای 250 هزار نفر کارت صادر شده است.

فاطمی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون، حدود 100 هزار درخواست کارت هوشمند ملی از مردم استان اخذ شده است، تصریح کرد: کارت هوشمند ملی توانایی انجام کارها در منزل را به افراد می‌دهد.

وی اظهار کرد: در هشت ماهه نخست امسال 12 هزار و 246 ولادت در استان را ثبت کرده‌ایم که از این میزان، 8640 واقعه شهری و 3606 واقعه روستایی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسا‌ن‌جنوبی با بیان اینکه از این تعداد 6662 پسر و 5884 نفر دختر بوده‌اند، افزود: در هشت ماهه نخست امسال به ازای هر 100 دختر، 108 پسر متولد شده‌اند.

فاطمی ادامه داد: همچنین در هشت ماهه نخست امسال، 11 هزار و 929 مورد تک‌زایی، 154 مورد دوقلوزایی و سه مورد سه قلوزایی بوده است که از این میزان دو مورد در بیرجند و یک مورد در درمیان بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان دوقلوزایی در شهرستان بیرجند با 85 مورد بوده است، تصریح کرد: در هشت ماهه نخست امسال، بیشترین میزان فرزندآوری در گروه سنی مادران با سنی 25 تا 29 سال با 3648 مورد بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسا‌ن‌جنوبی بیان کرد: مادران با گروه سنی 30 تا 34 سال، با 3178 مورد و مادران با گروه سنی 20 تا 24 سال 2452 مورد بوده‌اند.

فاطمی اضافه کرد: از کل ولادت‌ها در این مدت، 12 هزار و 49 واقعه با گواهی پزشک، ماما و بیمارستان بوده است و این امر نشان‌دهنده تعامل ثبت احوال با دانشگاه علوم پزشکی است.

وی یادآور شد: در هشت ماهه نخست امسال، 2436 واقعه فوت در استان ثبت شده است که 1357 واقعه مربوط به شهرها و 1079 واقعه مربوط به روستاها بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسا‌ن‌جنوبی با بیان اینکه سهم این میزان وفات برای آقایان، 1285 نفر و برای بانوان، 1151 نفر بوده است، افزود: به طور متوسط در روز در خراسان‌جنوبی 10 وافعه فوت ثبت می‌‌شود.

وی ادامه داد: در هشت ماهه امسال 4826 واقع ازدواج در استان ثبت شده که از این میزان، 3024 واقعه در شهرها و 1802 واقعه در روستاها بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسا‌ن‌جنوبی با بیان اینکه آمار ازدواج نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است، اظهار کرد: در این مدت 767 واقعه طلاق در استان ثبت شده که 618 واقعه در شهرها و 149 واقعه در روستاها بوده است.

فاطمی بیان کرد: خراسان‌جنوبی سال گذشته رتبه 26 کشور را از نظر طلاق در کشور داشته و اکثر طلاق‌ها در چهار سال ابتدایی زندگی است.

وی ادامه داد: طی هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 1.39 درصد کاهش ولادت، 2.7 درصد افزایش ثبت فوت، 9.8 درصد کاهش ازدواج و ۴ درصد کاهش طلاق در استان داشته‌ایم.

مدیرکل ثبت احوال خراسا‌ن‌جنوبی با بیان اینکه در این مدت، 253 هزار و 575 فقره درخواست کارت هوشمند ملی در استان داشتیم، اظهار کرد: از ابتدای آغاز این طرح در خراسان‌جنوبی، 236 هزار و 738 فقره کارت صادر و 227 هزار و 942 فقره کارت به مردم تحویل داده شده است.

فاطمی تصریح کرد: افرادی که برای اخذ کارت هوشمند ملی برای آنان پیامک ارسال شده است، هرچه سریع تر برای دریافت کارت هوشمند ملی خود به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند.

وی در خصوص فراوانی نام در هشت ماهه نخست امسال، بیان کرد: در بین پسران در این مدت، نام‌های ابوالفضل، امیرعلی، امیرحسین، حسین و علی و در بین دختران نام‌های فاطمه، فاطمه زهرا، زینب، زهرا و نازنین زهرا بیشترین فراوانی را داشته است.

مدیرکل ثبت احوال خراسا‌ن‌جنوبی اظهار کرد: در هشت ماهه نخست امسال تا کنون 35 هزار و 741 فقره شناسنامه برای افراد بالای 15 سال تعویض و 12 هزار و 650 فقره شناسنامه برای افراد زیر 15 سال صادر شده است.

فاطمی بیان کرد: در سال گذشته 577 درخواست تغییر نام خانوادگی در استان داشته‌ایم و همچنین 241 مورد نام تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه دو ایستگاه سیار کارت هوشمند ملی در استان داریم، افزود: این ایستگاه‌ها برای معلولان، افراد ناتوان  وجانبازان برای دریافت کارت هوشمند ملی تعبیه شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسا‌ن‌جنوبی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی در استقرار ایستگاه‌های سیار پیشتاز است، یادآور شد: یک میلیون و 386 هزار و 884 سند در ثبت احوال استان داریم که تمامی این سندها الکترونیکی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز