مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی:

ایجاد اجماع عمومی منجر به تغییر و تحقق حقوق شهروندی می شود

۱۳۹۶/۱۰/۰۵ - ۱۱:۰۸:۱۶
کد خبر: ۶۵۴۶۰۱
ایجاد اجماع عمومی منجر به تغییر و تحقق حقوق شهروندی می شود
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی و دبیر ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان گفت : ایجاد اجماع عمومی و اجتماعی در حوزه حقوق شهروندی عاملی زمینه ساز برای تغییر و اصلاح در این حوزه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید کمال حسینی در جلسه ارائه عملکرد دستگاه های اجرایی برتر در حوزه عفاف و حجاب و حقوق شهروندی افزود : امروز با ایجاد حساسیت در حوزه حقوق شهروندی در همه بخش ها در واقع این اجماع ایجاد شده است و این امر خود عاملی برای اصلاح امور مردم و احقاق حقوق آنهاست.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: امروز هنوز هر یک از دو طرف مردم و دستگاه ها و بخش ها مسئولیت عدم رعایت حقوق شهروندی را گردن یکدیگر می اندازند که باید هر دو گروه به این باور برسند که باید رفتارها وعملکردها را در ارتباط و تعامل با هم اصلاح کنند.

حسینی اظهار کرد: ستاد صیانت از حقوق شهروندی عناوین برنامه های 9 گانه ابلاغی حقوق شهروندی را به دستگاه های اجرایی ارائه کرده و امروز همه باید تمام همت و تلاش خود را به کاربندیم  چرخه ها و فرآیندهای کاری و ارائه خدمت به مردم که دچار نقش و اشکال است اصلاح گردد.

 وی گفت : از 52 دستگاه اجرایی در مجموع 253 فرآیند به طور متوسط هر دستگاه 5 فرآیند خدماتی جمع آوری شده تا در بررسی های اصلاح و بهبود یابد و دبیران کارگروه های عفا ف و حجاب هم در اصلاح این پنج فرآیند پر مراجعه کننده در هر دستگاه اقدام کنند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی افزود : در واقع ایجاد دیوار شیشه ای و شفاف سازی امور می تواند به اصلاح امور بیانجامد و زمینه ساز کاهش آسیب ها شود.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز مردم پیرامون بودجه سال 96 اظهار نظرهای متعددی در فضای مجازی می کنند ، گفت : این فضا خود از جمله عوامل شفاف سازی مور است و این اظهار نظرها پیرامون بودجه مورد اقبال دولت هم می باشد.

 حسینی با بیان اینکه نگاه ما به فضای مجازی تهدید گونه است ، اظهار کرد : هر چند این فضا آسیب هایی هم دارد اما موجب ایجاد دیوار شیشه ای در جامعه شده و امروز این پدیده در حال تبدیل شدن به فرصت است و باید از آن بهره گرفت.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در این راستا طرح تعامل دولت و مردم اقدامی با هدف  افزایش سرمایه اجتماعی با تاکید بر سطح اعتماد عمومی ، افزایش رضایتمندی و مشارکت اجتماعی است که اجرایی شده است.

وی گفت : بدین منظور تقویت مشارکت نظام مند مردم در امور و گسترش این دیدگاه با جدیت دنبال می شود.

 حسینی اظهار کرد: توسعه تشکل های مردم نهاد در حوزه حقوق شهروندی بر عملکرد دستگاه ها می تواند به تحقق بهتر و سریعتر اهداف مربوطه منجر شود ودر این راستا باید کمیته حقوق شهروندی و عفاف و حجاب استفاده از این ظرفیت را مد نظر قرار دهند.

در ادامه این جلسه دستگاه های مختلف عملکرد خود را در حوزه حقوق شهروندی و عفاف و حجاب و اصلاح امور ارائه دادند

 

نظر شما