استاندار بوشهر تاکید کرد :

لزوم تسریع مدیران اجرایی و بانک ها برای فعالیت بخش خصوصی

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۱۴:۲۸:۴۸
کد خبر: ۶۵۴۶۶۳
لزوم تسریع مدیران اجرایی و بانک ها برای فعالیت بخش خصوصی
استاندار بوشهر گفت: با هدف رونق و بهبود فضای کسب و کار باید فعالیت بخش خصوصی توسط دستگاه های اجرایی و بانک ها تسهیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، عبدالکریم گراوند در دیدار با کارآفرینان، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرستان دشتستان گفت: هم اکنون بخش خصوصی و کارآفرینان آستین همت را بالا زده اند و دستگاه های اجرایی نیز بعنوان تسهیل کننده و زمینه ساز فعالیت آنها باید نقش واقعی خود را ایفا کنند.

وی بیان کرد: بخش دولتی کمک کننده به امر اشتغال زایی است و تنها خود را موظف به حمایت از اشتغال آفرینان بخش های مختلف می داند.

گراوند ادامه داد: یکی از مشکلات مهم جامعه مسائل اقتصادی، اشتغال و رونق کسب و کار است که با مطالعه در سیاست خارجی مشاهده می شود که دشمن نیز مساله اقتصادی کشور را هدف قرار داده است.

وی یادآور شد: در این ارتباط دولت با تدبیر فضای ایران هراسی و تهدیدها را کنار زده و اکنون ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در سطح کشور فراهم شده است.

گراوند ادامه داد: در سفرهای شهرستانی رویکرد مسئولان استان بوشهر، حل مسائل و مشکلات فراروی رونق اقتصادی است که در قالب این سفرها با برگزاری نشست های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات واحدهای تولیدی بصورت موردی و دقیق بررسی می شود.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی جامعه تلاش در حوزه اقتصاد، اشتغال و رونق کسب و کار یک امری جهادی و انقلابی است که باید همگان نسبت به آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی در ارتباط با صادرات گفت: صادرات نیازمند آموزش و براساس بازرایابی کارشناسانه است که می توان محصولات تولیدی استان را به بازارهای هدف ارائه کرد.

گراوند ادامه داد: بازاریابی در دنیای امروز دانش است و باید آموزش در زمینه صادرات در دستور کار مدیران استان قرار گیرد.

وی افزود: در ارتباط با محصول گوجه فرنگی که در برخی مواقع از سال با مشکل بازاریابی روبرو می شود ،استفاده از ظرفیت بازار کشور قطر می تواند به رونق بازار این محصول کمک شایانی کند.

استاندار بوشهر ادامه داد: در ارتباط با صادرات محصولات مختلف کیفیت و بسته بندی از جمله مسائل مهم است که باید مورد توجه تولیدکنندگان باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های تولیدی استان بوشهر علاوه بر تلاش برای حضور در بازارهای داخلی و منطقه ای باید برای حضور در بازار جهانی نیز بجد تلاش کنیم که این مهم نقش بسزایی در موفقیت تولید کنندگان استان بوشهر ایفا می کند.

 

نظر شما