مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خبر داد؛

بازگشت دال به طبیعت پس از درمان و احیا

۱۳۹۶/۱۰/۰۵ - ۱۳:۳۲:۵۳
کد خبر: ۶۵۴۶۷۴
بازگشت دال به طبیعت پس از درمان و احیا
یک بهله دال که از ناحیه بال آسیب دیده بود، بااقدامات درمانی انجام شده در پارک طبیعت باراجین به وضعیت جسمانی مناسب برگشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین،  "سیاوش شمسی پور" مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با تایید خبر فوق اظهار کرد: یک بهله دال که از ناحیه بال سمت چپ آسیب وتوسط  محیط بانان سرمحیط بانی طارم سفلی به اداره کل تحویل داده شده بود، اقدامات موثر و درمان مناسب برای احیای و برگرداندن آن به وضعیت جسمی مطلوب صورت گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: پرنده با همکاری دهکده طبیعت باراجین جهت انجام عمل جراحی و پین گذاری به کلینیکی در کرج انتقال داده شد که پس ازتلاش فراوان پرنده مداوا  گردید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در خصوص وضعیت فعلی پرنده مزبور گفت: در حال حاضر وضعیت جسمانی گونه ذکر شده مناسب می باشد و در دهکده طبیعت باراجین نگهداری می شود.

شمسی پور در پایان افزود: این پرنده بومی ایران بوده و هنوز به تعداد خیلی کم در مناطق دیده می‌شود و جز پرندگان نزدیک به تهدید انقراض است که در فهرست پرندگان حمایت شده ایران قرار دارد و دارای ارزش حفاظتی است و ملقب به پاکبان طبیعت در منظر متخصصین حیات وحش می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز