"بسطامی "مطرح کرد:

متاسفانه برخی نشریات ما فقط رپرتاژی هستند/توزیع آگهی های دولتی یکی از سیاست های حمایتی از مطبوعات است

۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۱۱:۴۷:۱۳
کد خبر: ۶۵۵۰۷۹
متاسفانه برخی نشریات ما فقط رپرتاژی هستند/توزیع آگهی های دولتی یکی از سیاست های حمایتی از مطبوعات است
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: رسانه های محلی محور توسعه استان هستند .

 به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛شیرزاد بسطامی در جریان بازدید از نشریه ی شهاب آسمانی  با اشاره به اینکه مطبوعات لرستان در قیاس با مطبوعات استان های همجوار چیزی کم ندارند،اظهار کرد: خوشبختانه حاصل فعالیت های روزنامه نگاران ما موجب کیفیت بخشیدن به فعالیت های رسانه ای شده و استان از حیث رسانه و مطبوعات جایگاه بسیار خوبی در بین استان های کشور دارد.

وی افزود: هم اکنون ٨١نشریه چاپی ،٣٦پایگاه خبری و ١٣سرپرستی خبرگزاری در لرستان فعالیت دارند. 

بسطامی تصریح  کرد: نزدیک به ٤٠خبرنگار ساماندهی شده اند و بنا داریم پس از ساماندهی خبرنگاران با برگزاری کلاس های آموزشی از خبرنگاران آزمون بگیریم و قبول شدگان در آزمون کارت خبرنگاری حرفه ای دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد: مصاحبه شفاهی و ارزیابی رزومه بخش دیگری از اقداماتی است که ما در نظر داریم پس از برگزاری دوره های آموزشی و آزمون برای انتخاب خبرنگاران حرفه ای و خبرنگاران عادی انجام دهیم.

بسطامی  گفت :یکی از عمده ترین آسیب های مطبوعات لرستان نحوه توزیع و فروش نشریات مجلی است که برای رفع این آسیب ها راهکارهایی در نظر داریم و ما در صدد هستیم با مدیریت ستادی و کمک خود فعالان رسانه ای و مشارکت گروههای مردم نهاد آن را محقق کنیم.

وی بیان کرد : در دولت سابق مجوزهای بی کارشناسانه و ورود غیر متخصص ها به مطبوعات باعث بروز آسیب هایی شده که الان آنرا شاهد هستیم ، متاسفانه  دولت سابق به جای اینکه دست مطبوعات را بگیرد به سمت صدور مجوز های فله ای رفته است که آسیب جدی بر جای گذاشت.

بسطامی یادآورشد: جایگاه مطبوعات در سطح استان خوب است و گام هایی برای ساماندهی مطبوعات برداشته ایم که تا حدود خیلی زیادی توانسته است مشکلات گذشته را کاهش دهد اما هنوز دارای اشکالاتی هستیم که باید رفع شوند.

وی ادامه داد:١٢نشریه در لرستان بالاترین ضریب کیفی را از حیث کیفیت چاپ و دوره منظم انتشار دارند و حضور امروز ما در دفتر نشریه شهاب آسمانی به پاس تلاش هایی است که مجموعه این نشریه در راستای کیفیت خوب و انتشار منظم انجام داده اند.

بسطامی گفت: متاسفانه برخی نشریات ما فقط رپرتاژی هستند و برخی هم فقط تلاش می کنند که ماده ١٦در مورد آنها اعمال نشود و امتیازشان سلب نشود.

وی عنوان  کرد: توزیع آگهی های دولتی یکی از سیاست های حمایتی از مطبوعات است و اگر مدیران نشریات محلی به سمت استفاده از آگهی های م الف بروند هم به صرفه تر خواهد بود و هم نحوه توزیع آگهی ها ساماندهی می شود.

بسطامی بیان کرد: نشریات خود باید با یک نگاه کلی و آینده نگر در بحث آگهی ها عمل کنند . وی افزود: نشریات را به طور دقیق رصد می کنیم و متاسفانه عمده نشریات محلی ما در حوزه توزیع و فروش دارای مشکلاتی هستند و از همین زاویه نشریات به سمت استفاده از آگهی ها و رپرتاژ ها برای تامین منابع مالی می روند که باعث می شود نگاه شان به مدیران تقویتی باشد تا انتقادی و این یک آسیب جدی است.

وی  با بیان اینکه رسانه ها باید زبان گویای جامعه باشند ،تصریح  کرد: بحث ساماندهی با وجود برخی اشکالات کوچک اما در کلیت کار امری مثبت است.

 

 

 

نظر شما