در جلسه خانه مطبوعات با مسوولین پست استان قزوین؛

مشکلات آبونمان م‍طبوعات قزوین بررسی شد

۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۱۳:۵۰:۴۶
کد خبر: ۶۵۵۲۴۳
مشکلات آبونمان م‍طبوعات قزوین بررسی شد
در جلسه ای با حضور مدیرکل پست استان و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات، مشکلات آبونمان مطبوعات استان قزوین بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، با پیگیری خانه مطبوعات نشست بررسی مشکلات پستی و آبونمان نشریات استان با حضور برخورداری مدیرکل پست استان و معاونین و مسوولین مربوطه و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات برگزار شد.

خانه مطبوعات (3)

در این جلسه که "کاظم پور" رییس هیات مدیره دوره چهارم خانه مطبوعات استان قزوین، "امیر رجبی" مسوول کمیته انظباطی خانه مطبوعات و "رحیم سرکار" مدیر مسوول نشریه "دریچه" به نیابت از مطبوعات استان حضور داشتند، مشکلات مطبوعات در زمینه ارسال نشریات مطرح و منعکس شد.

رحیم سرکار آبونمان را برای افزایش تیراژ و رویکرد مردم به روزنامه خوانی بسیار مفید دانست و خواستار توجه مسوولین به مصوبه چند سال پیش هیات دولت در تعیین نرخ شد.

 "امیر رجبی" عضو هیات مدیره خانه مطبوعات استان هم به مشکلات اقتصادی مطبوعات اشاره کرد و گفت: ارسال نشریات از طریق پست با نرخ ۲۳۰۰ریال برای هیچ نشریه ای صرف نمی کند٬ اگر به سرنوشت مطبوعات محلی توجهی وجود دارد باید با اصلاح این نرخ واختصاص  یارانه های مناسب نشریات را یاری کرد.

رجبی ادامه داد: خوشبختانه این جلسه در پی تشکیل کارگروه بررسی مشکلات رسانه های استان تشکیل شده است و می تواند منجر به رفع مشکلات نشریات در حوزه ارسال مرسولات و آبونمان شود.

مدیر مسوول هفته نامه فروردین امروز پیشنهاد داد با مکاتبه با مسوولین کشوری پست و پیگیری نمایندگان مجلس مشکل نشریات در حوزه ارسال آبونمان مرتفع شود.

کاظم پور رییس هیات مدیره خانه مطبوعات هم از تشکیل این جلسه ابراز خرسندی کرد و گفت: اقتصاد مطبوعات استان در شرایط مطلوبی به سر نمی برد، انتظار داریم مسوولین اجرایی حمایت عملی و جدی تری از این قشر فرهنگی انجام دهند. انتظار جامعه مطبوعاتی کاهش معقول تعرفه هاست تا نشریات استان به استفاده از خدمات پست اقبال بیشتری نشان دهند.

در ادامه برخورداری مدیرکل پست استان قزوین ضمن تاکید به نقش مهم و محوری مطبوعات در ارتقای سطح فرهنگ جامعه از حمایت همه جانبه این اداره کل از مطبوعات خبرداد و گفت: نرخ موجود در ارسال آبونمان نشریات مصوب کشوری است و در استان حداقل مبالغ در نظر گرفته می شود ولی اگر خانه مطبوعات درخواستی داشته باشد آن را به تهران منتقل خواهیم کرد تا این نرخ برای مطبوعات کاهش پیدا کند.

در ادامه کارشناسان بخش های مختلف در مورد ارسال مطبوعات و خدمات پست استان گزارشی ارائه دادند.

خانه مطبوعات (2)

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز