رسولیان خبر داد؛

معرفی ۲۳ طرح اشتغال فراگیر با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بانک های عامل استان

۱۳۹۶/۱۰/۰۹ - ۱۳:۰۷:۳۱
کد خبر: ۶۵۶۲۶۰
معرفی ۲۳ طرح اشتغال فراگیر با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بانک های عامل استان
با حضور سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی، جلسه کارگروه اشتغال استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در مشهد، علی رسولیان در این جلسه گفت: از زمان ابلاغ تسهیلات اشتغال فراگیر به بانک های استان تا کنون 23 طرح به ارزش 400 میلیارد ریال برای استفاده از این منابع به بانک های عامل معرفی شده است.

وی با انتقاد از عملکرد دستگاه ها برای استفاده از این تسهیلات افزود: سهم استان از تسهیلات 200 هزار میلیارد ریالی برنامه اشتغال فراگیر کشور 18هزار و 486 میلیارد ریال می باشد .

 سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: طرح های معرفی تا کنون نسبت به این رقم خیلی قابل توجه نیست و باید دستگاه ها و بانک ها در این حوزه همکاری و تعامل بیشتری داشته باشندو معرفی طرح ها به بانک ها باید سرعت گیرد.

رسولیان با بیان این که باید هم دستگاه ها و هم بانک ها از این ظرفیت و فرصت استفاده مطلوب را داشته باشند. عنوان کرد:  در این راستا باید سقف 20 میلیارد ریالی برای استفاده از این تسهیلات در پروژه ها و طرح های مختلف افزایش یابد تا امکان استفاده طرح های بیشتر با جذب بالاتر فراهم شود.

 وی ادامه داد: این تسهیلات با سود پایه 18 درصد است که به تناسب نوع طرح ها و قرارداشتن آنها در مناطق محروم ، روستایی یا مرزی، سه تا هشت درصد از میزان سود پایه کاهش می یابد.

سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: در این راستا فرماندارانی که عملکرد مطلوبی داشتند معرفی شده و به آن دسته از فرمانداران که در این حوزه به هر دلیلی نتوانسته اند عملکرد موفقی داشته باشند کتبی اعلام شود.

رسولیان ادامه داد: در حوزه فناوری اطلاعات با توجه به ظرفیت هایی خوب استان به طرح های مربوطه در این حوزه کمک شود تا از این تسهیلات بهره گیرند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی توان و ظرفیت کار و ایجاد اشتغال بالایی در استان دارد و اگر به درستی حمایت و کمک شود می تواند نتایج مطلوبی در توسعه استان برجای گذارد.

سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی در بخشی دیگر از این جلسه در حوزه ارتقا مهارت آموزی ها در حوزه های دانشگاهی و تربیت دانش آموختگانی با تجربه و توان تجربی کار تخصصی افزود : در این راستا باید حوزه اجرا به کمک بخش دانشگاهی آمده و مهارت دانش آموختگان افزایش یابد.

 وی با اشاره به تلاش اداره کل فنی و حرفه ای استان در این حوزه افزود : دریافت آموزش های مهارتی از سوی 91 هزار و 277 نفر در استان در قالب کارگاه های مختلف اعم از شهری و روستاها، زندان ها ، حاشیه شهرها و غیره اقدام موثری است که باید توسعه یابد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز