بودجه سال ۹۷ شهرداری ارومیه افزایش نمی یابد

۱۳۹۶/۱۰/۰۹ - ۱۶:۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۵۶۳۷۶
بودجه سال ۹۷ شهرداری ارومیه افزایش نمی یابد
شهردار ارومیه گفت: اولویت بودجه سال 97، ارتقای کیفیت زندگی شهروندی، توسعه حمل و نقل عمومی و اشتغال جوان با شعار اداره کرد شهر توسط شهروندان است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمد حضرت‌پور، شهردار ارومیه صبح امروز با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با گرامیداشت 9 دی ماه سالروز حماسه ملت ایران در مقابله با دسیسه‌های دشمنان خارجی و استکبار جهانی، بیان کرد: حماسه 9 دی در شرایطی پدید آمد که عده ای تلاش داشتند از طریق رخنه در بدنه مردم، گسستی عظیمی را ایجاد کنند اما اراده ملت غیور ایران  اجازه  نداد .

وی از مردم درخواست کرد برای دادن پاسخ مناسب به دسیسه های دشمنان جمهوری اسلامی ایران در مراسم گرامیداشت 9 دی حضور پیدا کنند.

حضرت پور گفت:  دشمن علی رغم تمام توطئه های خود در طی 38 سال بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، امنیت حاکم را دوست ندارد و سعی در ناامنی آن به هر طریقی چون اختلاف افکنی در بین قومیت ها و یا درقالب مطالبات مردمی  را دارد و تمام توان خود را بر این امر معطوف کرده است.

 وی افزود: ملت غیور ایران در این مقطع حساس تاریخ که دشمنان اسلام می خواهند به هر طریقی امنیت حاکم برای ایران اسلامی را نابود کنند باید آگاهانه حضور داشته باشند تا نقشه های شوم آنها خنثی شود.

شهردار ارومیه در ادامه مصاحبه با اشاره به بازار فروش محصولات کشاورزی استان به ویژه سیب و انگور، عنوان کرد: شهرداری ارومیه بزرگترین متولی فروش محصولات کشاورزی است و در این راستا پیگیر صادارات محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی است .

وی بیان کرد: برای توسعه صادارات محصولات کشاوری با هماهنگی صورت گرفته در کمیسیون کشاورزی نظر به ترانزیت هوایی محصولات  و صادرات آنها به کشورهای خارجی شد و همچنین در خصوص صادرات میوه های هسته دار، خرید 10 دستگاه کانتینر  یخچالدار  و راه اندازی دو کارخانه سورت و بسته بندی در دستور کار قرار گرفت.

حضرت پور با بیان اینکه مقوله صادرات محصولات کشاورزی در سایه تلاش و حمایتهای مسئولان استان و به ویژه نمایندگان در مجلس شورای اسلامی و استاندار آذربایجان غربی و مشارکت خود کشاورزان توسعه می یابد و تمامی اقدامات جهت رونق صنعت محصولات کشاورزی و به ویژه سیب استان و پیش بینی صادارت بیش از 100 هزار تن سیب در سال جاری  است .

وی در ادامه با بیان اینکه مدیریت شهری ارومیه جهت ارتقای زندگی شهروندی،  توسعه حمل و نقل عمومی را در دستور کار قرار داده است، بیان کرد: در این راستا ، 100 دستگاه اتوبوس درون شهری و 50 دستگاه ون جهت حمل و نقل مسافران در حاشیه شهر جهت خرید با شرکت ایران خودرو بصورت اقساطی عقد قرارداد شد.

شهردار ارومیه با بیان اینکه مقوله بودجه نویسی سال 97 شهرداری ارومیه  آغاز شده است، اظهار کرد: اولویت بودجه سال 97 ، ارتقای کیفیت زندگی شهروندی، توسعه حمل و نقل عمومی و  اشتغال جوان با شعار اداره کرد شهر توسط شهروندان و همچنین  نگاه ویژه به ارتقای کیفیت  پروژه هیا عمرانی ، فضای سبز و امورات فرهنگی بصورت محله محور است .

وی با اعلام اینکه تا به امروز 70 درصد از بودجه شهرداری ارومیه تحقق یافته است،گفت: بودجه سال 97 شهرداری ارومیه  نسبت به سال گذشته آن افزایش نمی یابد اگرچه برخی ردیف های بودجه برای اجرای برخی پروژه ها  شاخص افزایش می یابد .

شهردار ارومیه از شهروندان و تمامی اشخاص حقوقی چون دانشگاه ها در خواست کرد که نظرات خود در خصوص ارتقای زندگی  شهروندی و توسعه شهر در زمان بودجه نویسی با واحد مطالبات  شهرداری ارومیه در میان بگذارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز