مدیر طیور جهاد کشاورزی اردبیل

تلفات ۷۰ هزار قطعه طیور در اردبیل به دلیل آنفولانزای مرغی

۱۳۹۶/۱۰/۱۱ - ۱۳:۲۶:۴۰
کد خبر: ۶۵۷۰۸۹
تلفات ۷۰ هزار قطعه طیور در اردبیل به دلیل آنفولانزای مرغی
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در ماه‌های اخیر به دلیل آنفولانزای مرغی ۷۰ هزار قطعه طیور در اردبیل تلف شده است.

به گزارش برنا، نوبخت اژدری صبح دوشنبه در جلسه کمیته تنظیم بازار شهرستان اردبیل تصریح کرد: این تلفات در فارم های شهرستان نمین به ثبت رسیده است.

وی افزود: در وضعیت فعلی از ۲۶ واحد تولیدی، هشت مورد فعال بوده و بخشی از واحدهای تولیدی استان به دلیل حساسیت آنفولانزای مرغی فعالیت ندارند.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: موضوع مراقبت در مقابل آنفولانزای مرغی به جد پیگیری شده و حتی واحدی به مدت ۱۰۰ روز است از فعالیت منع شده است.

به گفته اژدری به تمامی مرغداری های سطح استان اطلاع رسانی جامع در خصوص این بیماری صورت گرفته و در صورتی که واحدی آلوده شود تا دو ماه فعالیت سالن متوقف شده و حتی تا شعاع یک کیلومتری قرنطینه اعمال می شود.

وی افزود: موضوع شیوع آنفولانزای مرغی موجب شده تا تولید تخم خوراکی با کاهش همراه شود و در خود استان اردبیل نیز با کاهش تولید و افزایش قیمت تخم مرغ مواجه هستیم.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان با یادآوری اینکه سال گذشته ۲۵ درصد مازاد بر مصرف تولید تخم مرغ داشتیم ادامه داد: امسال با کسری تولید مواجه شدیم که برای تامین نیاز بازار توزیع تخم مرغ وارداتی در دستور کار است.

اژدری اضافه کرد: توزیع هشت تن و ۷۵۰ کیلوگرم تخم مرغ در شهرستان اردبیل در فاز نخست برنامه ریزی شده و برای سایر شهرستان ها فعلا توزیع نداریم.

وی متذکر شد: در نظر داریم در ماه های آینده مشکل افزایش قیمت تخم مرغ را با بهبود توزیع جبران کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز