استاندار:

کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صادرات غیرنفتی درجا زده است

۱۳۹۶/۱۰/۱۱ - ۱۵:۲۲:۵۵
کد خبر: ۶۵۷۱۶۸
کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صادرات غیرنفتی درجا زده است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در حوزه صادرات غیرنفتی در جا زده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی محمد احمدی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، به مدیران حوزه اقتصادی و بخش خصوصی افزود: صادرات غیرنفتی و تجارت به عنوان یکی از برنامه های محوری در رونق اقتصادی و توسعه استان قرار گیرد.

وی بیان کرد: در بخش تولیدات کشاورزی، گیاهان داروئی و صنایع دستی ظرفیت های خوبی وجود دارد و باید تلاش کنیم با افزایش حجم تولید و کیفیت بخشی به آنها، صادرات استان رونق یابد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اتاق بازرگانی در حوزه صادرات غیرنفتی بیشتر تلاش و تحرک داشته باشد و با تقدیر از تمامی کسانی که در حوزه صادرات در استان تلاش می کنند، خاطرنشان کرد: ما در این حوزه درجا زدیم.

احمدی با اشاره به اینکه، هدف از برگزاری این نشست ها ایجاد هماهنگی بین دستگاهی و بخش خصوصی و تدوین یک برنامه مدون براساس واقعیت ها  در جهت توسعه صادرات استان است نه کمک مالی، تصریح کرد: در هیچ استانی از کشور دولت کمک مالی به اتاق بازرگانی نمی کند. در گمرک استان که نقش بارزی در توسعه صادرات دارد، هیچگونه جنب و جوشی شاهد نیستیم و گمرک باید فعال شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، ایجاد نمایشگاه دائمی را ضرورتی مهم برای صادرات دانست و خواستار پیگیری ایجاد نمایشگاه دائمی 30 هکتاری استان شد و ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه برای رفع مشکل صادرات استان یک کارگروه تشکیل داده و نتیجه این کمیته را به ستاد تسهیل ارائه دهد.

احمدی عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع صادرات یک نشست فوق العاده در خصوص رفع موانع صادرات تشکیل شود و شرایط صادرات در استان های همجوار در این خصوص بررسی شود تا به یک راهکار اجرایی در خصوص توسعه صادرات در استان دست یابیم.

استاندار به نقش موثر فرودگاه و حمل و نقل هوائی در صادرات اشاره و به رئیس فرودگاه یاسوج، بیان کرد: یکی از فرودگاه های هم تراز استان در خصوص تجهیزات جانبی و ساختارهای آن را بررسی کرده و گزارش آن را در کارگروه ارائه دهد .

احمدی به توسعه حمل و نقل در جهت رونق صادرات  تاکید کرد و از حوزه راه و شهرسازی خواست تا پیگیر بررسی مشکلات محور "یاسوج – سپیدان" شود و پروژه محور "یاسوج – سی سخت" تسریع یابد و پل پیش بینی شده در این محور تعیین تکلیف شود.

وی بر اصلاح سیستم تهویه تونل آخری جاده بابا میدان – یاسوج تاکید و اضافه کرد: در خصوص جذب سرمایه گذار برای پروژه راه آهن "اقلید – یاسوج" اقدام شود.

نظر شما