مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد خبر داد :

استان ما ؛ کم‌بارش‌ترین استان در سال آبی جاری بوده است

۱۳۹۶/۱۰/۱۲ - ۱۱:۵۸:۲۵
کد خبر: ۶۵۷۴۸۴
استان ما ؛ کم‌بارش‌ترین استان در سال آبی جاری بوده است
مدیرحفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد اعلام کرد: استان یزد در سال آبی جاری، کم بارش‌ترین استان در سطح کشور بوده است.

به گزارش خبر گزاری برنا ؛ «محمدرضا حکیمی» با اشاره  به وضعیت بارندگی در استان یزد، گفت: متوسط بارندگی استان  در سال  آبی جاری(از مهر تاکنون)  1.8 میلیمتر بوده و  استان یزد کمترین  میزان بارندگی  را در سطح کشور داشته است.

وی افزود: بیشترین میزان بارندگی در سطح استان مربوط به ده‌بالا  با  8.2 میلیمتر بارندگی  است.

این مسئول با بیان این که  دشت یزد- اردکان یکی از حیاتی‌ترین دشت‌های استان است، اظهار کرد: مناطق مهم تامین آب شرب در این دشت قرار دارد که از آن جمله می‌توان به چاه‌های چرخاب و منطقه یزدگرد، این دشت در حال حاضر به دلیل افت سطح آب، تغییر کیفیت و پدیده نشست زمین به عنوان دشت ممنوعه بحرانی به شمار می‌رود.

حکیمی عمده‌ترین مشکل در منطقه را حفر چاه‌های غیرمجاز در محیط‌های محصور و گلخانه‌ای عنوان کرد و گفت: برای مقابله با این مشکل لازم است، اکیپ ویژه‌ای شامل نماینده آب منطقه‌ای یزد، نماینده دادستان و نماینده فرمانداری تشکیل و به طور مستمر از واحدهای مذکور بازدید و نسبت به شناسایی چاه‌های غیرمجاز اقدام کنند.

وی ادامه داد: این اکیپ در  حوزه شهرستان اشکذر تشکیل و شروع به کار کرده که تاکنون 19 حلقه چاه  غیرمجاز شناسایی شده که 13 حلقه از این چاه‌ها پر و مسلوب المنفعه و چهار حلقه نیز پلمپ شده‌اند و موضوع جبران خسارت وارده آب‌خوان در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای یزد قرار دارد.

مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد در مورد خاموشی زمستانه چاه‌های کشاورزی، گفت : با توجه به نتایج خوب اجرای  این طرح در سال گذشته و صرفه‌جویی 44 میلیون متر مکعب آب در سال جاری نیز  این طرح به مدت 45 روز در حال اجراست که این اقدام فرهنگ سازی و زمینه تحویل حجمی آب را ایجاد می‌کند.

وی در پایان سخنانش تاکید کرد: در شهرستان‌هایی از استان که شورای حفاظت از منابع آب فعال‌تر بوده، اقدامات حفاظتی، بهتر انجام شده است .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز