ربیعی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال مازندران:

پیش بینی ۹۷۰ هزار شغل سالانه با رشد اقتصادی موجود قابل تحقق است

۱۳۹۶/۱۰/۱۳ - ۰۸:۰۲:۲۴
کد خبر: ۶۵۷۷۶۹
پیش بینی ۹۷۰ هزار شغل سالانه با رشد اقتصادی موجود قابل تحقق است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: دولت در سال جاری هم با اجرای برنامه های مختلف ایجاد حدود 970 هزار اشتغال را پیش بینی کرده و با روند رشد اقتصادی در کشور این میزان اشتغال قابل تحقق است.

 به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان با اشاره به این که در توسعه اجتماعی و اقتصادی مازندران استانی مهم برای کشور است، عنوان کرد: توسعه مازندران و اثرات آن به عنوان استانی مهاجر پذیر، پذیرای جمعیت ملی و دارای ظرفیت های مطلوب تعیین کننده است و نگاه گسترده به آن وجود دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که مطالعات لازم از نظر تحصیلات دانش آموختگان، نسبت تحصیلات با بازار کار و وجود رسته های پرکشش در جای جای مازندران صورت گرفته است، خبر داد: سامانه کارا برای اشتغال روستایی و فراگیر تا آخر هفته جاری فعال می شود.

ربیعی از تحول در جهت گیری های بودجه سال 97 سخن گفت و با اشاره به این که در این راستا بودجه ریزی عملیاتی، جدی گرفته شده است، یاد آور شد: مشارکت دادن بخش خصوصی در پروژه ها از دیگر جهت گیری های دولت دوازدهم است.

وی فقرزدایی و اشتغال فراگیر با هدف رفع محرومیت از جامعه را از هدف گیری های مهم دولت تدبیر و امید در حوزه اشتغال عنوان کرد و افزود: متاسفانه در زمان دولت یازدهم و دوازدهم بسیاری از مشکلات 50 ساله کشور دهان باز کردند که رو شدن فشارها را بدنبال داشتند و هیچ کدام محصول مدیریت دولت های یاد شده نیستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت بنا دارد با بهره گیری از تجربیات گذشته، اشتغال فراگیر را در قالب اشتغال روستائی، خود اشتغالی، اشتغال حمایتی و سایر سیاست های حمایتی از بازار کار اجرایی کند.

ربیعی افزود: دولت در سال جاری هم با اجرای برنامه های مختلف ایجاد حدود 970 هزار اشتغال را پیش بینی کرده و با روند رشد اقتصادی در کشور این میزان اشتغال قابل تحقق است.

وی میانگین رشد اقتصادی کشور را در سال جاری حدود 6 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: مشکل اشتغال ما مربوط به نیروهای دهه 60 و 70 است که امروز به جمع متقاضیان اشتغال پیوستند و باید برای ایجاد اشتغال آنها کار اساسی و زیرساختی انجام شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از موضوع صندوق ها و سیاست های اشتباه حاکم بر آن یاد کرد و تصریح نمود: پایدار سازی صندوق ها را برای نسل های آینده باید انجام داد.

وی با اشاره به این که دولت دکتر روحانی بین النسلی می اندیشد، فقط برای امروز تصمیم نمی گیرد، میراث دار مشکلات گذشته است و سعی دارد مشکلات حال و آینده را حل نماید، اظهار داشت: مستمری بگیران وضع مطلوبی ندارند و دولت تلاش دارد مزد را بر تورم پیشی دهد.

ربیعی تثبیت رشد، تولید، اشتغال حمایتی، اشتغال روستایی و سیاست های بازار کار را برنامه های حوزه اشتغال دولت برشمرد و گفت: انتظار می رود 600 هزار شغل از محل اشتغال فراگیر محقق شود.

وی با اعلام این که امسال از محل رشد فراگیر برای استان مازندران بالغ بر 750 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، یاد آور شد: 480 میلیارد تومان برای اشتغال روستایی مازندران در سال 96 دیده شده است که برش شهرستانی آن نیز تهیه و ابلاغ گردید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که مشوق های بیمه ای کارفرمایی در بودجه 97 پیش بینی شده است، افزود: یارانه دستمزد را برای شغل اولی ها پیش بینی نمودیم.

ربیعی گفت: سهم مازندران در مشاغل خانگی سال 96 بالغ بر 130 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به این که اشتغال حمایتی و مسکن حمایتی را باید فعال کنیم، ابراز کرد: در حوزه فقر زدایی برنامه منسجم داریم و در مازندران بازماندگان تحصیل را شناسایی کردیم و به صفر رساندیم.

ربیعی با بیان این که کارگروه اشتغال را به کارگروه اشتغال و رفاه تبدیل کردیم، گفت: با همه گونه های فقر باید مبارزه کرد و مدارای اجتماعی، مهربانی و عطوفت با مردم باید بیشتر شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از القای ناامیدی به جامعه از سوی برخی تریبون ها و رسانه ها انتقاد کرد و گفت: متاسفانه از برجام تصویر نادرستی ارایه شده است، ما نیازمند جامعه ای پرنشاط، پویا و پر امید هستیم.

 وی افزود: برخی از چالش های اجتماعی موجود مانند بیکاری حداقل مربوط به بیش از سه دهه گذشته است و گره زدن آن به دولت فعلی باعث ایجاد نا امیدی در مردم می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز