از ابتدای سال جاری صورت گرفت،

اتصال یک شهر و ۲۵۰ روستا در خراسان رضوی به شبکه سراسری گاز کشور

۱۳۹۶/۱۰/۱۳ - ۱۰:۳۶:۲۷
کد خبر: ۶۵۷۸۸۵
اتصال یک شهر و ۲۵۰ روستا در خراسان رضوی به شبکه سراسری گاز کشور
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به تلاش های انجام شده در راستای توسعه شبکه های گازرسانی در اقصی نقاط استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک شهر و 250 روستا به شبکه سراسری گاز کشور متصل شده است.

سید حمید فانی در گفتگو با خبرنگار برنا در مشهد اظهار کرد: استان خراسان رضوی دارای دوهزار و 528 روستای واجد شرایط بهره مندی از نعمت گاز طبیعی است که در حال حاضر یکهزار و 631 روستا باضریب نفوذ 3/77 گازدار و ان شاا... با بهره برداری از پروژه های در حال اجرا این رقم به بالای 90 درصد خواهد رسید.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون شهر همت آباد و  205 روستای دیگر این استان با جمعیتی بالغ بر 29هزار و 787 خانوار گازدار و در هفته گذشته نیز عملیات اجرایی گازرسانی به شهر بار به عنوان تنها شهر فاقد گاز طبیعی و 170 روستای دیگر استان آغاز شد.

فانی ادامه داد: در بخش شهری نیز از مجموع 73 شهر واجد شرایط استان، 72 شهر گازدار و با بهره برداری از طرح گازرسانی به شهر بار شاهد بهره مندی 100 درصدی گاز طبیعی در این بخش خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در حوزه گازرسانی به واحدهای صنعتی نیز هم اکنون12 هزار و 584 واحد صنعتی استان از سوخت گاز طبیعی استفاده می کنند و عملیات گازرسانی به یکهزار و 650 واحد صنعتی دیگر نیز در دست برنامه است.

وی با بیان این مطلب که برنامه سال آینده شرکت گاز خراسان رضوی اتمام پروژه های در حال اجراست گفت: با خود عهد کرده ایم در سال 96 هر 12 ساعت یک روستا گازرسانی شود. امیدواریم در سایه تلاش های انجام شده طی سال آینده شاهد بسته شدن پرونده گازرسانی استان باشیم.



-- 

 

نظر شما