دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

جامع نگری و آسیب شناسی برای حل مشکلات فرهنگی ضروری است

۱۳۹۶/۱۰/۱۳ - ۱۲:۳۵:۰۰
کد خبر: ۶۵۷۹۹۰
جامع نگری و آسیب شناسی برای حل مشکلات فرهنگی ضروری است
سید محمدرضا موالی زاده گفت: با تعریف ۱۵سرفصل در شورای فرهنگ عمومی کشور، آسیب شناسی و داشتن نگاه جامع نگر تلاش می کنیم در مسیر حل مشکلات فرهنگی گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، " سید محمدرضا موالی زاده" دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور استاندار، امام جمعه و مدیران دستگاههای فرهنگی در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد با بیان این مطلب، اظهار داشت: ترامپ با ایجاد برنامه های مختلف از جمله انتقال پایتخت اسرائیل می خواهد از بن بست خارج شده و از استیضاح نجات یابد و با کمک جنایتکاران اسرائیل به اهداف خود برسد.

وی افزود: همچنین در یک برنامه از پیش تعیین شده دنبال انتقال بحران به داخل کشور ما بودند تا جشن ۴۰سالگی انقلاب برگزار نشود اما به لطف الهی و هدایت رهبری و حضور مردم در صحنه، این بار نیز مشت محکمی بر دهان دشمنان خواهیم زد و مردم ولایت مدار با بیعت دوباره با ولایت دشمن را ناکام خواهند کرد.

موالی زاده تصریح کرد: مردم در روزهای آینده در یک راهپیمایی باشکوه برائت خود را از افراد فرصت طلب اعلام و با رهبری بیعت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: فصل مشترک باورها و رفتارهای یک جامعه و شناسنامه و مختصات فکری آنها در قالب فرهنگ عمومی تعریف شده و اموری مانند محبت اهل بیت، عزاداری سالار شهیدان، وفاق اجتماعی در آن دیده می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی بیان کرد: فرهنگ شادمانی در عید نوروز، مشارکت در سرنوشت خود در قالب انتخابات، راهپیمایی اربعین یک مولفه مثبت فرهنگی عمومی است.

وی با بیان اینکه، دنبال راهکار برای حل مشکلات فرهنگی باشیم ادامه داد: باید در شورای فرهنگ عمومی دنبال ارائه راهکار برای حل مشکلات فرهنگی باشیم که در این راه آسیب شناسی و داشتن نگاه جامع نگر ضروری است.

موالی زاده یادآور شد: باید با یک دیدگاه حل المسائلی طراحی جدید انجام دهیم تا شورای فرهنگ عمومی بتواند کارآمدی و اثربخشی خود را داشته باشد.

وی اظهار داشت: یک برنامه در ۱۵سرفصل تدوین شده که گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، ترویج فرهنگ کار در کشور، اصلاح الگوی مصرف، افزایش مصرف کالای ایرانی، فرهنگ تفکر و مفاهیم به عنوان سرمایه اجتماعی، فرهنگ مسئولیت پذیری و مشارکت در نظم اجتماعی، قانون گرایی از آن جمله است.

بیر شورای فرهنگ عمومی کشور اضافه کرد: احترام به حقوق شهروندی، تقویت مناسبات اقتصادی سالم، اخلاق عمومی، ترویج فضائل اخلاقی، مدیریت بهینه اوقات فراغت، ساماندهی و اصلاح رفتارهای اجتماعی، تقویت کیان خانواده، بهداشت وسلامت اجتماعی، کاهش آسیب های اجتماعی، کاهش خشونت، طلاق و اعتیاد در جامعه، ترویج دین در جامعه، سرفصل های خردورزی و استدلال گرایی، تقویت روح ملی و شخصیت میهنی، ترویج ایثار و شهادت، توجه به جوانان و ظرفیت آنها، مهارت های زیست محیطی و اجتماعی، معماری و شهرسازی با روحیه مسوولیت پذیری، ساماندهی فضای مجازی از دیگر سرفصل های تعریف شده در فرهنگ عمومی است.

وی بیان کرد: امیدواریم با تصویب این برنامه و در ادامه پیگیری و اجرای آن بتوانیم در عرصه فرهنگ عمومی که راهبردی است گامهای موثری در حوزه فرهنگ برداریم.

 

نظر شما