استاندار همدان:

نقد و اعتراض های به حق مردم را باید شنید و مشکل آنها را باید رفع کرد

۱۳۹۶/۱۰/۱۳ - ۱۳:۲۱:۰۴
کد خبر: ۶۵۸۰۳۴
نقد و اعتراض های به حق مردم را باید شنید و مشکل آنها را باید رفع کرد
استاندار همدان گفت: نقد و اعتراض های به حق مردم را باید شنید و مشکل آنها را رفع کرد، اما برخی در این فضا به دنبال سوء استفاده و موج سواری هستند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمد ناصر نیکبخت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان، با بیان اینکه باید رویدادهای اخیر را دسته‌ بندی کرد، گفت : مردم توقعات و مطالباتی دارند و این شنیدنی است؛ رئیس جمهوری هم اشاره کرد که نقد و اعتراضات مردم را باید شنید و رفع مشکل کرد.

وی با بیان اینکه عده ای می خواهند از نقد سازنده مردم سوء استفاده کنند، افزود: این افراد را باید از نقدهای وارده، تفکیک کرد.

استاندار همدان ادامه داد: مردم استان همدان فهیم، دانا، عاقل و آینده نگر هستند و این رویدادها و ناآرامی ها که بعضی ها می خواستند ایجاد کنند، مورد قبول مردم شریف استان نیست و نخواهد بود.

نیکبخت اظهار کرد: عده کمی که به دنبال ناآرامی و جوسازی بودند، شناخته شدند و اعترافاتی نیز داشتند که معلوم شد قصدشان موج سواری بوده و هدفشان هیچ ارتباطی با مطالبات، مسائل معیشتی و اقتصادی مردم ندارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه نظام و دولت با پشتوانه مردم آنچنان در منطقه مقتدر و سربلند است که امروز ایران یکی از آرامترین، بهترین و پویاترین کشورهای منطقه محسوب می شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه مدیران، مسائل واحدهای تولیدی را خود بررسی کنند، افزود: هیچ واحد تولیدی را نباید تعطیل کرد بلکه ایجاد اشتغال مهمترین هدف است و نباید تولیدکننده ها را سرگردان کرد.

وی با تاکید بر آنکه بانک ها وثیقه تسهیلات را متعادل تعیین کنند، گفت: بانک ها هراس نداشته باشند و در راه کمک به تولید و ایجاد اشتغال گام بردارند.

نیکبخت اضافه کرد: برای طرح های اشتغالزایی روستایی باید دستگاه ها هماهنگ باشند و به کار سرعت دهند و سهمیه تسهیلات روستایی، کامل جذب شود تا اشتغال لازم در روستاها ایجاد شود.

استاندار همدان با تاکید بر آنکه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان اگر نیرو کم دارد، اعلام کند، افزود: شیوه کنونی جوابگوی جذب سهمیه تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی نیست و باید اصلاح شود.

وی اظهار کرد: پنج هزار میلیارد ریال پول کمی نیست و سیستم و برنامه مدونی برای جذب آن باید برای آن تعریف شود و مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان ظرف دو هفته آینده باید نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کند و هیچ توضیحی پذیرفتنی نیست.

استاندار همدان با بیان اینکه باید تسهیلات در اختیار تولید کننده قرار گیرد و نسبت به جذب سرمایه گذار باید با سرعت بیشتری اقدام شود، افزود: بانک ها نیز نسبت به پرداخت تسهیلات رونق تولید باید همکاری بیشتری داشته باشند.

نیکبخت ادامه داد: بانک ملی تاکنون حدود یکهزار و 800 میلیارد ریال از محل رونق تولید تسهیلات پرداخت کرده است و این منهای تسهیلاتی است که از محل های دیگر برای اشتغالزایی توسط بانک ملی استان پرداخت شده و این عملکرد بسیار خوبی است.

وی اضافه کرد: تاکنون از اعتبارات رونق تولید بیش از 50 درصد سهمیه استان یعنی افزون بر سه هزار و 470 میلیارد ریال توسط بانک ها پرداخت شده که پیشرفت خوبی را نشان می دهد.

 

نظر شما
پرونده ویژه