استاندار همدان:

نقد و اعتراض های به حق مردم را باید شنید و مشکل آنها را باید رفع کرد

۱۳۹۶/۱۰/۱۳ - ۱۳:۲۱:۰۴
کد خبر: ۶۵۸۰۳۴
نقد و اعتراض های به حق مردم را باید شنید و مشکل آنها را باید رفع کرد
استاندار همدان گفت: نقد و اعتراض های به حق مردم را باید شنید و مشکل آنها را رفع کرد، اما برخی در این فضا به دنبال سوء استفاده و موج سواری هستند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمد ناصر نیکبخت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان، با بیان اینکه باید رویدادهای اخیر را دسته‌ بندی کرد، گفت : مردم توقعات و مطالباتی دارند و این شنیدنی است؛ رئیس جمهوری هم اشاره کرد که نقد و اعتراضات مردم را باید شنید و رفع مشکل کرد.

وی با بیان اینکه عده ای می خواهند از نقد سازنده مردم سوء استفاده کنند، افزود: این افراد را باید از نقدهای وارده، تفکیک کرد.

استاندار همدان ادامه داد: مردم استان همدان فهیم، دانا، عاقل و آینده نگر هستند و این رویدادها و ناآرامی ها که بعضی ها می خواستند ایجاد کنند، مورد قبول مردم شریف استان نیست و نخواهد بود.

نیکبخت اظهار کرد: عده کمی که به دنبال ناآرامی و جوسازی بودند، شناخته شدند و اعترافاتی نیز داشتند که معلوم شد قصدشان موج سواری بوده و هدفشان هیچ ارتباطی با مطالبات، مسائل معیشتی و اقتصادی مردم ندارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه نظام و دولت با پشتوانه مردم آنچنان در منطقه مقتدر و سربلند است که امروز ایران یکی از آرامترین، بهترین و پویاترین کشورهای منطقه محسوب می شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه مدیران، مسائل واحدهای تولیدی را خود بررسی کنند، افزود: هیچ واحد تولیدی را نباید تعطیل کرد بلکه ایجاد اشتغال مهمترین هدف است و نباید تولیدکننده ها را سرگردان کرد.

وی با تاکید بر آنکه بانک ها وثیقه تسهیلات را متعادل تعیین کنند، گفت: بانک ها هراس نداشته باشند و در راه کمک به تولید و ایجاد اشتغال گام بردارند.

نیکبخت اضافه کرد: برای طرح های اشتغالزایی روستایی باید دستگاه ها هماهنگ باشند و به کار سرعت دهند و سهمیه تسهیلات روستایی، کامل جذب شود تا اشتغال لازم در روستاها ایجاد شود.

استاندار همدان با تاکید بر آنکه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان اگر نیرو کم دارد، اعلام کند، افزود: شیوه کنونی جوابگوی جذب سهمیه تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی نیست و باید اصلاح شود.

وی اظهار کرد: پنج هزار میلیارد ریال پول کمی نیست و سیستم و برنامه مدونی برای جذب آن باید برای آن تعریف شود و مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان ظرف دو هفته آینده باید نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کند و هیچ توضیحی پذیرفتنی نیست.

استاندار همدان با بیان اینکه باید تسهیلات در اختیار تولید کننده قرار گیرد و نسبت به جذب سرمایه گذار باید با سرعت بیشتری اقدام شود، افزود: بانک ها نیز نسبت به پرداخت تسهیلات رونق تولید باید همکاری بیشتری داشته باشند.

نیکبخت ادامه داد: بانک ملی تاکنون حدود یکهزار و 800 میلیارد ریال از محل رونق تولید تسهیلات پرداخت کرده است و این منهای تسهیلاتی است که از محل های دیگر برای اشتغالزایی توسط بانک ملی استان پرداخت شده و این عملکرد بسیار خوبی است.

وی اضافه کرد: تاکنون از اعتبارات رونق تولید بیش از 50 درصد سهمیه استان یعنی افزون بر سه هزار و 470 میلیارد ریال توسط بانک ها پرداخت شده که پیشرفت خوبی را نشان می دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز