مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی:

۱۷ هزار و ۵۰۰ اشتغال جدید در حوزه کسب و کار الکترونیکی در استان

۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۱۲:۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۵۹۵۳۸
۱۷ هزار و ۵۰۰ اشتغال جدید در حوزه کسب و کار الکترونیکی در استان
با حضور مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی، جلسه کارگروه اشتغال استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رسولیان در این جلسه گفت: در قالب کسب و کارهای الکترونیکی و تفاهمنامه های انجام شده طی امسال 17 هزار و 500 اشتغال جدید در استان در این حوزه ایجاد شده است.

وی افزود: در حوزه ICT  در استان 19 تفاهمنامه مختلف برای ارتقا مشاغل و کسب و کارهای حوزه الکترونیکی تا کنون 9 مورد آن محقق و عملیاتی شده است .

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: از این محل 390 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و بالغ بر17 هزار و 500 شغل جدید ایجاد کرده است.

رسولیان ادامه داد: تلاش بر آن است و طی مکاتبه با اپراتورها و دستگاه های ملی برای اجرای بقیه  تفاهمنامه ها هم اقدامات لازم انجام شود .

 وی افزود: در بخش هایی که این عدم اجرا مربوط به دستگاه های استانی و طرف قرارداد با این دستگاه هاست نیز پیگیری های لازم انجام می شود تا سریعتر عملیاتی گردد.

 مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: اپراتور ایرانسل هم اعلام کرده هم اکنون دو هزار میلیارد ریال طرح آماده اجرا و سرمایه گذاری در استان دارد و در صورت فراهم شدن شرایط آنها را در استان عملیاتی می کند.

رسولیان افزود: این مجموعه حجم سرمایه گذاری انجام شده در استان را تا کنون بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال عنوان کرد .

  وی گفت: در این راستا برنامه ریزی شده فضای خالی دستگاه ها برای استفاده از ظرفیت های حوزهICT  در ایجاد اشتغال استفاده و از افراد توانمند و متخصص در این حوزه هم حمایت شود.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: در حوزه مشاغل کوچک و خانگی هم تا کنون اداره کل بهزیستی استان از 9 هزار میلیارد ریال اعتبارات حوزه اشتغال بهزیستی کشور 780 میلیارد ریال آن را دریافت کرده که معادل 8.6 درصد کل اعتبارات کشور است .

 وی عنوان کرد : از این میزان اعتبار ابلاغی به بهزیستی استان تا کنون 47 درصد آن برای توسعه اشتغال در این حوزه جذب شده است .

در این جلسه همچنین گزارشی وضعیت عملکرد بانک های دولتی استان طی 9 ماهه امسال ارائه شد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز