معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان خبر داد :

رشد ۳۰ درصدی پرداخت تسهیلات ازدواج

۱۳۹۶/۱۰/۱۹ - ۱۲:۲۶:۵۰
کد خبر: ۶۶۰۵۰۹
رشد ۳۰ درصدی پرداخت تسهیلات ازدواج
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان گفت: پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج های جوان همدانی در 9 ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته از 30 درصد رشد برخوردار بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ اسدالله ربانی مهر گفت : در 9 ماهه امسال 2 هزار و 550 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به 23 هزار زوج جوان این استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این میزان وام ازدواج در مدت مشابه سال گذشته 2 هزار و 340 میلیارد ریال بود افزود: در سال 94 نیز تنها 460 میلیارد ریال وام ازدواج در این استان پرداخت شد.

ربانی مهر دلیل رشد چشمگیر پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در همدان را اجرای طرح ضربتی از سوی بانک مرکزی در سه ماهه تابستان امسال عنوان کرد و افزود: بانک های ملی، ملت و کشاورزی به ترتیب بیشترین پرداختی تسهیلات وام ازدواج را در سطح استان همدان داشته اند.

وی بیان کرد: با پیگیری استاندار و فرمانداران شهرستان ها تمامی بانک ها در پرداخت تسهیلات ازدواج در سطح استان مورد ارزیابی قرار می گیرند و براین اساس پیش بینی می کنیم پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تا پایان امسال به بیش از سه هزار میلیارد ریال برسد.

ربانی مهر با تمجید از موافقت رئیس جمهوری نسبت به افزایش وام ازدواج از 100 به 150 میلیون ریال، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود اقتصادی، افزایش این تسهیلات کمک شایانی برای آغاز زندگی زوج های جوان است.

هم اینک بیش از 900 هزار نفر از جمعیت استان همدان را افراد سنین 15 تا 29 سال تشکیل می دهند و همدان از نظر جمعیت جوان جزو سه استان اول کشور است.

 

 

نظر شما
پرونده ویژه