استاندار کردستان:

هیچ نیرویی حق برخورد فیزیکی با مردم ندارد

۱۳۹۶/۱۰/۲۰ - ۱۲:۳۸:۰۱
کد خبر: ۶۶۰۹۳۷
هیچ نیرویی حق برخورد فیزیکی با مردم ندارد
استاندار کردستان از عدم پرداخت مطالبات کارگران در برخی شهرداری های استان انتقاد کرد و گفت: همواره بر این نکته تاکید داشته ام که شهرداری ها باید پرداخت حقوق و مطالبات کارگران را در اولویت قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در همایش شهرداران و شوراهای اسلامی استان کردستان با طرح این سوال که چرا حقوق کارگران در برخی شهرداری ها چهار ماه پرداخت نشده است؟ اظهار کرد: شهرداری ها باید نسبت به پرداخت مطالبات این قشر زحمتکش تمام تلاش خود را بکار بگیرند و مبادا در این مورد غفلت شود.

وی با بیان اینکه شهرداری ها و شوراها منتخب خود مردم هستند، افزود: مردم از رفتار و عملکرد شهرداری ها در حوزه های مختل خدمات رسانی رضایت ندارند.

مرادنیا اجرایی شدن واقعی میز خدمت در شهرداری ها را ضروری دانست و تاکید کرد: مردم باید حضورشان در شهرداری ها همراه با آرامش باشد و بدلیل عدم پاسخگویی این نهادها، دچار استرس و نگرانی نشوند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه اجرایی شدن میز خدمت در شهرداری ها در ممانعت از فساد اداری و سرگردانی مردم تاثیر گذار است، یادآور شد: این کار مشروط به این است که میز خدمت به صورت واقعی وجود داشته باشد.

وی همچنین بر اعتماد سازی بین مردم و شوراها و شهرداری ها نیز تاکید کرد و گفت: این کار موجب می شود مردم احساس کنند این نهادها از آن خود آنها است.

مرادنیا به ضرورت شفاف سازی در عملکرد شهرداری ها نیز اشاره و اضافه کرد: مردم حق دارند بدانند پول هایشان در کجا خرج می شود چونکه یکی از مشکلات اصلی عدم اعتماد مردم به مسئولان است.

استاندار کردستان همچنین خواستار رفع مشکلات شهرداری ها با دیگر ادارات شد و افزود: سعی کنیم با همکاری و تعامل دو جانبه مشکلات را رفع و برای خدمت به مردم محکم تر گام بردارید.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود، وضعیت سازمان همیاری ها را نامناسب دانست و یادآور شد: برنامه ای داریم تا بتوانیم سازمان همیاری ها را تقویت و راهی برای ایجاد درآمدزایی شهرداری ها ایجاد کنیم.

مرادنیا اضافه کرد: براساس این برنامه، سازمان همیاری ها در مرز باشماق مریوان کارهایی را بر عهده خواهد گرفت تا ضمن کسب درآمد از این وضعیت نابسامانی خارج شود.

وی بر لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی برای املاک و مستغلات شهرداری ها تاکید و یادآور شد: از این طریق می توان املاکی را که قابل واگذاری است از طریق فروش آن برای انجام خدمت بهتر به مردم اقدام کرد.

استاندار کردستان از ابلاغ تمام مطالبات شهرداری به ادارات و ارگان ها خبر داد و گفت: ادارات باید هر چه سریعتر نسبت به پرداخت مطالبات شهرداری اقدام کنند ضمن اینکه استانداری به عنوان اولین ارگان، اقدام به پرداخت بدهی خود به شهرداری می کند.

مرادنیا به وجود نیروی اسنانی فراوان در شهرداری های استان اشاره کرد و افزود: اجازه ندهیم نیرویی به شهرداری اضافه شود زیرا شهرداری باید چابک و خدمات رسانی خوب برای مردم باشد.

وی به نحوه ساخت و سازها و بحث مقاوم سازی در برابر زلزله در شهرها نیز اشاره کرد و یادآور شد: نباید در ساخت و سازها کوتاهی و خلاف قانون عمل کنیم زیرا بی قانونی در آینده به ضرر خود مردم خواهد بود.

مرادنیا با بیان اینکه همه ما در مقابل هر اتفاقی مسئول هستیم، ادامه داد: با توجه به اینکه مسئولیت داریم پس نباید از قوانین و مقررات سرپیچی کنیم لذا با جدیت برای رفع مشکلات مردم گام برداریم و احساس ناتوانی به خود راه ندهیم.

مردانیا در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر بازنگری در قانون شهرداری ها افزود: ایجاد اتاق فکر در مجموعه شهرداری ها و شوراهای شهر ضروری است.

وی اظهار کرد: آینده نگری در برنامه ها یک اصل است و برنامه های شهرداری ها باید طوری باشد که در سال های آینده دچار مشکل نشوند.

استاندار کردستان از بازآفرینی طرح جامع شهرها در استان نیز خبر داد و گفت: بزودی و با کمک هیاتی از وزارت راه و شهرسازی این امور را در سنندج اجرایی خواهیم کرد.

مرادنیا برخورد فیزیکی برخی نیروهای شهرداری با مردم را ناشایست دانست و ادامه داد: هیچ نیرویی از شهرداری حق برخورد فیزیکی با مردم را ندارد حتی اگر مردم دچار تخلف شده باشند.

وی با بیان اینکه باید با متخلف براساس قانون و محترمانه برخورد کرد، یادآور شد: نیروی شهرداری که با مردم برخورد فیزیکی می کند، نیرویی با کفایت برای شهرداری محسوب نمی شود و باید با این نیرو برخورد شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز